Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-17, 15:50
Emelino Emelino är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Hotell sunshine m.m?

Okej, tack för hjälpen
asså e de mkt mygg därnere eller? Ngt tips på bra myggmedel? haha

Citat:
Ursprungligen postat av platanias06 Visa inlägg
Hej!

Laganas är mysigt OCH festligt framför allt! Missa INTE baren/nattklubben Zero! Jag drack varje kväll/natt där, drinkar etc. och vad jag vet så var det ingen fulsprit! Full o glad blev man bara och det e väl meningen! Smugglers wreck... Jag blev besviken!!!!!! Tog ju sin tid med båten, titta på en karta så ser ni hur långt runt om ön det är. Sen tror jag att alla, som jag själv, tror att det är en vit superfin sandstrand!?! Icke... Det är små runda rullande och irriterande stenar! När man ska bada där rullar man ner från ett "stup" på dessa stenarna, när man ska upp igen får man krypa på alla 4 eller vänta på hjälp från en stor våg... Sen diskuteras det ju väldigt mycket om vraket verkligen hamnat där av sig själv, eller om det är placerat där som turistattraktion. Jag skulle efter att ha sett det med egna ögon tro på det sista... Men, det är en härlig utflykt och båten är fin med servering och trevliga "sjömän"! ;-)

Hoppas ni få det jätte bra!!! Och... Glöm inte ta med ALLT vad myggmedel heter...
Svara med citat
Gammal 2008-07-17, 17:39
platanias06s avatar
platanias06 platanias06 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Ort: Where my heart is! Not where I put my hat! (Shoes...)

Tyvärr... Mygg brukar ALDRIG bry sig om mig, men på Zakynthos blev jag halvt uppäten... Köp "myggspiraler", vet inte om de finns där, men här hemma kan man köpa. Ett absolut måste är en sån där mygg-grej man pluggar in i väggen, tror de e billigast i Sverige, i Laganas vet de att turisterna köper dem oavsett pris... Köp citroner direkt i en supermarket! Bättre än myggstift när man väl blivit biten, på barer o nattklubbar, be om några citronskivor! *skratt* De var generösa på Zeros... Det jag köpte där nere funkade inte ngt. särskilt bra. Fanns en spray (hemsk citron stank) som hjälpte någorlunda mot de små jäklarna! Men jag tror att det bästa och billigaste hittar ni på apoteken här hemma. Så shoppa loss! Jag hoppas verkligen att myggen inte älskar ert blod som de älskade mitt! De Joniska öarna är ju väldigt gröna o "frodiga", vackert som bara den! Men då finns det ju också alltid mygg... Kreta är mitt paradis! Finns inte så mycket grönska där, plus att luftfuktigheten inte är så hög! Där slipper man mygg! JAG gör det i alla fall!

Lycka till o ha det superkul!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Emelino Visa inlägg
Okej, tack för hjälpen
asså e de mkt mygg därnere eller? Ngt tips på bra myggmedel? haha
Svara med citat
Gammal 2008-07-17, 17:44
platanias06s avatar
platanias06 platanias06 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Ort: Where my heart is! Not where I put my hat! (Shoes...)

Ps. Vi bodde på "Plaza", nästan precis bakom huvudgatan, gick inte att sova på nätterna. Så det e lika bra att vara ute o festa tills de stänger! Eller köpa öronproppar om man vill sova en natt! Men jag har för mig att Sunshine ligger lite längre bort, ser jättefint ut iaf! Ds.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:45.