Tyvärr... Mygg brukar ALDRIG bry sig om mig, men på Zakynthos blev jag halvt uppäten... Köp "myggspiraler", vet inte om de finns där, men här hemma kan man köpa. Ett absolut måste är en sån där mygg-grej man pluggar in i väggen, tror de e billigast i Sverige, i Laganas vet de att turisterna köper dem oavsett pris... Köp citroner direkt i en supermarket! Bättre än myggstift när man väl blivit biten, på barer o nattklubbar, be om några citronskivor! *skratt* De var generösa på Zeros...

Det jag köpte där nere funkade inte ngt. särskilt bra. Fanns en spray (hemsk citron stank) som hjälpte någorlunda mot de små jäklarna! Men jag tror att det bästa och billigaste hittar ni på apoteken här hemma. Så shoppa loss! Jag hoppas verkligen att myggen inte älskar ert blod som de älskade mitt!

De Joniska öarna är ju väldigt gröna o "frodiga", vackert som bara den! Men då finns det ju också alltid mygg... Kreta är mitt paradis! Finns inte så mycket grönska där, plus att luftfuktigheten inte är så hög! Där slipper man mygg! JAG gör det i alla fall!
Lycka till o ha det superkul!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Emelino
Okej, tack för hjälpen 
asså e de mkt mygg därnere eller? Ngt tips på bra myggmedel?  haha
|