Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-12, 14:47
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Tips: Tinos på TV8 om husköp!!

"Suckers" Förmodar jag är utbölingar som fördärvar det goda prisläget?

Det finns dock renoveringsobjekt till helt andra priser!
Det nämndes att om man bygger/renoverar (för att främja turismen) med planer på att även hyra ut så kan myndigheterna och EU betala upp till 40% av kostnaden om man bygger miljövänligt i tradítionell stil och det gör man väl om det skulle bli aktuellt!?

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg
Jag såg programmet och ringde omedelbums till Herr Grek för att tjata på honom då vi länge talat om att göra en investering på en grekisk ö. Tinos såg gudomligt vackert ut!
Enligt honom kan man dock hitta fastigheter till betydligt lägre priser, men då måste man ha rätt kontakter, samt helst vara grek. Det finns många "suckers" som han uttryckte det och marknaden för hus/semesterhus är glödhet i Grekland just nu.

Senast redigerad av ricky den 2008-07-12 klockan 14:51.
Svara med citat
Gammal 2008-07-12, 20:32
anoula
Gäst

Standard Sv: Tips: Tinos på TV8 om husköp!!

Citat:
"Suckers" Förmodar jag är utbölingar som fördärvar det goda prisläget?
Ja, men det beror väl i lika hög grad på sluga grekiska mäklare som utnyttjar situationen...

Det är ganska roligt att se hur olika annonserna ser ut i Sverige och Grekland när de läggs upp på nätet. Här hemma "stylar" ju folk lägenheterna innan de säljs för att kunna lägga upp snygga bilder. Jag köpte nyligen en lägenhet i Stockholm som fotats med snittblommor i badrummet och levande ljus och färska örter i köket...
I Grekland bryr man sig inte om sånt tjafs - här plåtas lågupplösta bilder med överfulla askfat och märken efter whiskyglas på rottingbordet...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:02.