![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Vilken typ av bad föredrar du? | |||
Klippor |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 14.29% |
Klappersten |
11 | 9.24% |
Småsten |
18 | 15.13% |
Sand |
62 | 52.10% |
Pool |
8 | 6.72% |
Ingetdera |
3 | 2.52% |
Antal röster: 119. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]()
Sand! Jag är en sån badkruka, så jag vill gå LÅNGSAMT ner i vattnet och sakta vänja mig vid temperaturen. Dessutom vill jag se var jag sätter fötterna, så jag i möjligaste mån kan undvika att kliva på något slemmigt, som simmar iväg.
![]() ![]() Karin bekväm av sig |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har en kompis som aldrig badar i havet, hennes man får bära henne ner i vattnet och hålla henne medans hon "badar". Hon är livrädd för fiskarna. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Sjögräs undviker jag att kliva på, för där kan det finnas saker... "slemmiga saker" kan vara såväl fiskar som sniglar, sjöstjärnor, sjögurkor, havsmaskar och annat som lever. Usch, jag ryser bara jag tänker på alla saker man har rensat ur fisknäten! ![]() Jag har nog ärvt det här från min mamma, som hatade allt som ringlade och kröp. Hon brukade till och med rensa i trädgårdslanden på kvällarna när det börjat mörkna, så att hon skulle slippa se alla daggmaskar... ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Kan hålla med dig när det gäller sjögurkor, de är ganska slemmiga att trampa på.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Har många mysiga minnen från Mysingen. Men vad gäller bad däromkring så tycker jag Nåttarö, Stora och Lilla björn är svårslaget. Där finns ju både klippor, sand och klappersten efter behag o väder o vind. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är en sandklippare
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker om allt bara det är varmt och vackert
![]() /Alexandra |
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr måste jag erkänna att jag är en poolkille. Trots att det är grymt vackert att ligga på en klippa och blicka över havet föredrar jag nog trots allt att ha allt nära till hands. Ligger däremot havet precis utanför dörren ligger jag ju hellre där, men att traska flera kilometer för att komma till en perfekt klippa eller strandremsa är inte riktigt min grej... (yff, nu får jag väl alla på mig)
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sandstrand....självklart, när jag nu sliter mig från poolen
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citat:
![]() På hotellet hvor jeg bor er det et flott basseng/pool, men det har jeg aldri badet i, og kommer nok heller aldri til å gjøre det. Jeg er vokst opp ved havet og ved en stor innsjø (ferskvann), og har badet masse i begge - men for meg er det bare saltvann som gjelder nå... Men vi er jo forskjellige! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Där borja å bader iblann.... Mikke |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast värmen i ett uppvärmt hav har också sin tjusning. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sjövatten tycker jag personligen INTE är någon hit, eller snarare avsaknaden av att se botten!! ![]() ![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror du missförstår mig?? med sjövatten så menar jag sjö i Sverige där du oftast inte kan se botten. Havet i Grekland har jag som sagt inga problem med!!! Camilla |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är två personer som har röstat "ingetdera" och jag är den ena av dem! (Undrar just vem den andra kan vara
![]() För mig spelar det faktiskt ingen roll vilken typ av strand det är, bara vattnet är rent och gärna UPPFRISKANDE. Är jag tillräckligt svettig badar jag gärna i pool också bara jag får duscha av mig klorvattnet direkt efter badet. Är det stenar, sjöborrar och "slemmiga saker" på botten använder jag badsandaler. Bland maneter badar jag dock inte, mot dem hjälper ju inte sandaler precis... ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Vi finnar är inte så kräsna med badvattnet och fina stränder
![]() Vatten som vatten, fast rent förstås. Man får ta det som finns till hands ![]() Badar bastu gör vi ofta förstås (jag badar varannan dag ![]() Riitta |
|
|||
|
|||
![]()
...å en litten go&mysig bastu har dom minsann.....
![]() Mikke |
![]() |
|
|