![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Väntar med spänning på senste nytt från Poros ![]() på återseende! /Linda |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Poros är fin ö. Vi bodde i Askeli, stranden var fin det var blandat med sand och lite sten. Den godaste maten där ät vi på Olgas. Det finns 2 st större super market i Askeli man går in efter Panorama följer vägen en bit upp. Bussen kostar 1,20 e taxi 3 e . Taxibåt till Galatas 0,80 e och färjan 0,60e. En härlig strandpromenad i stan. Härliga gränder med god mat. Karavolos och slaktarn`s taverna dom öppnar efter 19. Som vanligt är det bättre priser upp i gränderna. I Galatas var vi på Ouzeri To Steki. Vilket drag dans, meze och ouzo. Vilket kalas ![]() Har många fina bilder från festen med alla blommor som ligger över allt även i maten. ![]() ![]() Det finns en som hyr ut bilar i Galatas för 25 e / dag. Delfinen till Hydra 12,50. En helt underbar ö små trånga gränder med himelskt god mat på Gitoniko Taverna jag åt en köttgryta med lök och potatis i tomatsås min sambo åt citronkyckling och potatis i ugn. ![]() Vi gav 45 för ett rum. Dyrt som sjutton nere i hamnen. En glasstrut med två kulor 6 e. Linda87 kan skriva till din mail om du vill ha mera inf och ev någon bild. Lolis ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Olgas i Askeli är en bra taverna. Familjen Mastrogiannis är en härlig familj.
Ligger också så fint till med stranden på andra sidan gatan. Ett ställe att rekommender.Fish and Meat är också ett ställe att rekommendera i Askeli. / JoLo |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tips!
lolis - Jag tittar gärna på bilder från poros ![]() ![]() Det är många som tipsar om "slaktarn" och restaurangen han driver - kommer def. att testa den! Skönt att höra att stranden i Askeli är ok, har fasat lite efter att ha läst om Poros alla "mediokra" stränder...nu åker jag väl inte till Grekland September-Oktober för att endast sola och bada men en hel del tid kommer ju ändå att spenderas på stränderna så det är ju trevligt om de är ok. Kul att få lite tips från Galatas också! Ser så fram emot att få ge mig av snart...tavernor, Hydra, Askeli....fastlandet, grekisk sallad, musik, lukt , doft och smak..... Tills vidare, tack! ![]() /Linda |
![]() |
|
|