Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-16, 22:04
normark normark är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Augustihetta?

Hej!

Min familj har alltid älskat Grekland och för ganska många år sedan gjorde vi en härlig ö-luff. Nu är jag äldre och skulle vilja göra det igen men den här gången med min sambo.

Dessvärre är det (som för de flesta studenter) jobb som gäller större delen av sommaren, men de tre sista veckorna i augusti är semester för oss. En flygstol till Grekland vore fantastiskt.. MEN, ju mer jag läser desto mer avskräckt blir jag. Det kommer vara näst intill olidligt hett, betydligt dyrare än andra månader och ö-arna verkar vara på gränsen till att sjunka genom havet av alla turister?

Ska jag vänta med ö-luffen tills vi har möjlighet att åka i en junimånad? Under terminerna är det omöjligt att komma iväg.

Skriv gärna svar

Hälsningar Johanna
Svara med citat
Gammal 2008-06-16, 22:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Augustihetta?

Jag tror att det är helt OK att luffa i Sporaderna den perioden....Något dyrare förmodligen än annars men inte alls som i Kykladerna eller Dodekaneserna...
..KLART NI SKA ÅKA!!!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 10:47
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

[quote=normark;134154]Hej!

Min familj har alltid älskat Grekland och för ganska många år sedan gjorde vi en härlig ö-luff. Nu är jag äldre och skulle vilja göra det igen men den här gången med min sambo.

Dessvärre är det (som för de flesta studenter) jobb som gäller större delen av sommaren, men de tre sista veckorna i augusti är semester för oss. En flygstol till Grekland vore fantastiskt.. MEN, ju mer jag läser desto mer avskräckt blir jag. Det kommer vara näst intill olidligt hett, betydligt dyrare än andra månader och ö-arna verkar vara på gränsen till att sjunka genom havet av alla turister?

Klart ni ska åka! Det är varmast i slutet av Juli, när man närmar sig mitten av augusti och framåt brukar det bli mer uthärdligt. Naturligtvis är man aldrig säker för väderomslag och det kan vara riktigt varmt i Augusti men det händer att det är värmebölja i juni också och ibland även Maj, helt säker kan man sldrig vara. Man får bunkra med vatten, solhattar och anta ett lugnare tempo, så brukar det inte var några problem. Efter ett par dar vänjer man sig.
Ser att Sterling har stolar till Kreta den 8e Augusti för 999kr dit och 799kr hem den 30e = 1800kr/person, inte så dyrt tycker jag. Vill ni båtluffa från aten är motsvarande pris 899kr dit och 1549 hem.
Lycka till och trevlig semester!
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 14:34
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Jag tycker verkligen att ni ska åka jag har bara varit i Grekland i slutet på juli och början på augusti,det har blivit så eftersom jag bara har fått semster vid den tiden på året, plus att jag fyller år i början på augusti och jag föredrar att fylla år i grekland än hemma
Är man bara medveten om att det kan vara väldigt varmt och förbereder sej på det och dricker mycket vatten så funkar det alldeles utmärkt...AC på rummet är ett måste annars kan det bli svårt att sova på nätterna det har alltid varit väldigt varmt när vi varit där men man vänjer sej snabbt....jag älskar värme och njuter i fulla drag det är värre för min sambo han avskyr när det är för varmt men får han bara klaga lite och fått sej en kall Myrthos så tycker även han att det inte är så farligt

så åk och ha en jätte trevlig resa....själv ska vi till skiathos den 28 juli
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 20:24

Tusen tack för alla svar! Särskilt för tipset om Sterling, tur och retur för 1700 kronor hittade jag precis. Men är Kreta bra som utgångspunkt? Samos var min första tanke.

Hälsningar Johanna
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 20:29
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av normark Visa inlägg
Men är Kreta bra som utgångspunkt? Samos var min första tanke.
Det beror ju på vilka öar du har tänkt att besöka
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 20:33

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det beror ju på vilka öar du har tänkt att besöka
// Helén
Haha, jo, det förstås. Omformulering - ligger det några mysiga öar för ett kärlekspar i närheten av Kreta, eller är det rekommenderat att åka någon annanstans?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:46.