![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Min familj har alltid älskat Grekland och för ganska många år sedan gjorde vi en härlig ö-luff. Nu är jag äldre och skulle vilja göra det igen men den här gången med min sambo. Dessvärre är det (som för de flesta studenter) jobb som gäller större delen av sommaren, men de tre sista veckorna i augusti är semester för oss. En flygstol till Grekland vore fantastiskt.. MEN, ju mer jag läser desto mer avskräckt blir jag. Det kommer vara näst intill olidligt hett, betydligt dyrare än andra månader och ö-arna verkar vara på gränsen till att sjunka genom havet av alla turister? Ska jag vänta med ö-luffen tills vi har möjlighet att åka i en junimånad? Under terminerna är det omöjligt att komma iväg. Skriv gärna svar Hälsningar Johanna ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att det är helt OK att luffa i Sporaderna den perioden....Något dyrare förmodligen än annars men inte alls som i Kykladerna eller Dodekaneserna...
..KLART NI SKA ÅKA!!!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=normark;134154]Hej!
Min familj har alltid älskat Grekland och för ganska många år sedan gjorde vi en härlig ö-luff. Nu är jag äldre och skulle vilja göra det igen men den här gången med min sambo. Dessvärre är det (som för de flesta studenter) jobb som gäller större delen av sommaren, men de tre sista veckorna i augusti är semester för oss. En flygstol till Grekland vore fantastiskt.. MEN, ju mer jag läser desto mer avskräckt blir jag. Det kommer vara näst intill olidligt hett, betydligt dyrare än andra månader och ö-arna verkar vara på gränsen till att sjunka genom havet av alla turister? Klart ni ska åka ![]() ![]() Ser att Sterling har stolar till Kreta den 8e Augusti för 999kr dit och 799kr hem den 30e = 1800kr/person, inte så dyrt tycker jag. Vill ni båtluffa från aten är motsvarande pris 899kr dit och 1549 hem. Lycka till och trevlig semester! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker verkligen att ni ska åka
![]() ![]() Är man bara medveten om att det kan vara väldigt varmt och förbereder sej på det och dricker mycket vatten så funkar det alldeles utmärkt...AC på rummet är ett måste annars kan det bli svårt att sova på nätterna ![]() ![]() ![]() så åk och ha en jätte trevlig resa....själv ska vi till skiathos den 28 juli ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för alla svar! Särskilt för tipset om Sterling, tur och retur för 1700 kronor hittade jag precis. Men är Kreta bra som utgångspunkt? Samos var min första tanke.
Hälsningar Johanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Haha, jo, det förstås. Omformulering - ligger det några mysiga öar för ett kärlekspar i närheten av Kreta, eller är det rekommenderat att åka någon annanstans?
|
![]() |
|
|