![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Har inget minne av att det var mycket mygg när vi var där. Inte mer än nån annan ö. Däremot tycker jag ofta det kan skilja från gång till gång... en gång på samma ö kan ju ha mycket mygg ena gången o inga alls nästa gång.
Har i ofs bara varit där 1 gång o då tidigt i maj-juni... nån annan kanske vet bättre.... //Camilla. |
|
||||
|
||||
![]()
Rent generellt brukar man säga att skogsbevuxna öar (och även hotell med mycket växtlighet) drar till sig mygg. Samos är ju en grön ö där det finns mycket skog, därav säkert uttalandet om mycket mygg. Har själv varit på Samos, men upplevde inte att där var mer mygg än någon annanstanns.
Vi brukar köpa med MYGG roll on, som man bl.a. köper på apoteket, och det har fungerat bra. Ta på på kvällen innan ni går ut, samt när ni ska sova. Hoppar ni får en myggfri semester! Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
![]()
Om man väl blir biten av myggen så finns det en jätteeffektiv spray som man kan spruta på sina bett. Det heter Calm nånting. Tror det är märket Autan som gör den. Den är super!!!
/Lisa |
|
||||
|
||||
![]()
Om man blir biten lindrar även apotekets XYLOCAIN-salva bra.
Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
![]()
Bite-Ease heter sprayen jag syftar på!!
Senast redigerad av Lisa S den 2005-08-02 klockan 11:33. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi var på Samos i juli förra året och såg inte en enda mygga, vad jag kan minnas. Men det beror väl också på var på ön man håller till. Vi bodde i Pythagorion och hotellet låg nere vid hamnen. Kanhända är det myggigare lite längre inåt land tex. I år var vi på Korfu och där fick vi lov att testa myggspray.. Tyckte inte att det var så farligt med myggen de första dagarna, men om man får 5 nya bett på armarna varje natt så blir det ganska många att klia på till sist. Sprayen funkade riktigt bra dock, så när den var inhandlad blev det bara några enstaka nya bett resten av veckan. Hoppas du får en bra semester. Samos är toppen! // Froken |
![]() |
|
|