![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej !
Prova Sofia´s Place på hamnprommenaden i Pigadia, gott och inte alltför dyrt. Deras "flamberade" saganaki är mycket god |
|
||||
|
||||
![]()
Mina favoriter:
Orea Karpathos - bästa grekiska smårätterna i Pigadia. Tis Erasmias i Pigadia - fantastiska gyros. Olive Garden ovanför stranden Kyra Panagia - sensationell utsikt och god lunch. Taverna Klimataria i Volada - ljuvlig utsikt, mycket god mat, perfekt att åka bil eller moppe upp till när man badat på Achata-stranden. Taverna Dramoundana i Mesochori - fantastisk utsikt och mat igen ![]() Här är en äldre tråd där jag lagt in bilder från de tre senast nämnda ställena: Länk till gammal tråd Senast redigerad av inkfish den 2008-06-02 klockan 22:10. |
|
||||
|
||||
![]()
Fantastiska mezedes hittar du även på El Greco. Gå strandpromenaden bortåt, förbi Pelagos - ja, jag vet att det är en synd, men man kan alltid titta in på hemvägen och ta en drink...
![]() ![]() Karin som alltid längtar ner, men som måste avstå från Grekland i år... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Kom hem för en vecka sedan och hade det kanon. Vill bara säga att vi blev grymt besvikna på Sofias Place. Hon var jätte trevlig, men vår mat var inte god och deras tzatziki var klart den sämsta vi åt under veckan. Mikes gillade vi. Åt jätte god pasta på ett ställe. Kommer ej ihåg namnat, men om ni går förbi Acropolisbaren nere i hamnan så ligger den till vänster upp i en gränd, dukaran är ruitiga i rött, grönt och vitt. Trevlig resa!!! |
|
|||
|
|||
![]()
På tal om restauranger. När vi var till Karpathos första gången -05 restaurangade vi första gången där som vägen till Lefkos avviker från "sora vägen". Restaurangen låg egentligen längs stora vägen och inte längs lefkosvägen. Vad månne den heter?
|
|
||||
|
||||
![]()
I Pigadia er det både hyggelig stemning og god mat på Mikes. Minas og Manolis gjør sitt beste for å få gjestene til å trives, det er helt sikkert.
![]() I Amopi anbefaler jeg Four Seasons. Min favoritt. Veldig koselig takterasse, og herlig mat. ![]() Sofias Place har vi prøvd 2 ganger. Første gang en nesten uspiselig kleftiko. Andre gang noe grillet kjøtt, heller ikke spesielt godt. Jeg forstår ikke hvorfor det alltid er så mye folk der. Sofia har nå gitt opp å få "kapra" oss, de siste gangene vi har vært på øya har hun bare nikket og smilt når vi har gått forbi. |
![]() |
|
|