![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Piam.. med flera som har bekymmer med soleksem och liknande. Förbered er innan säsongen med att äta solbrun-tabletter. Finns på hälsokosten och kanske även i större i vanliga matbutiker. Finns även andra liknade produkter. Innehåller karoten. Jag har gjort så i ett antal år nu och det hjälper faktiskt. Man får liksom en grundfärg och bränner sig inte lika lätt då. Jag vet att många tvivlar på den metoden. Prova kan man alltid göra. Och man blir INTE morotsgul av dom. Om inte pillrar i sig väldigt många per dag då förstås... *L*
//Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Vi brukar också förbereda oss med karotentabletter och det fungerar jättebra! Det har lindrat min dotters soleksém avsevärt, värt att prova!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tipset!
Skall köpa karotentabletter imorgon Pia |
|
||||
|
||||
![]()
En till här som äter karotentabletter! Självklart använder jag solkräm som extra skydd också, men har inte heller haft problem med soleksem sedan jag började med tabletterna. Rekommenderas med det varmaste!
Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
En apotekare sa till mig "att ju högre solskyddsfaktor dessto större risk för eksem!"
Själv tål jag inte någon form av solskyddsfaktorer. Det blir som om dom stänger in värmen i min kropp och jag överhettas. Ja det låter skumt men så är det. ![]() Men jag hittade en underbar långärmad tunika på Indiskan. Den är tunnare än tunnast, den använder jag som solskyddsfaktor. Det funkar jättebra! Sen måste jag ju erkänna att jag inte ligger i solen och steker mig. Utan mig hittar ni i skuggan under ett träd ![]() Många brukar fråga varför jag fortsätter att resa till Grekland, men för den oinvigde går inte det att förklara ![]() //Guhawi |
![]() |
|
|