Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-31, 09:04
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: solkräm

Piam.. med flera som har bekymmer med soleksem och liknande. Förbered er innan säsongen med att äta solbrun-tabletter. Finns på hälsokosten och kanske även i större i vanliga matbutiker. Finns även andra liknade produkter. Innehåller karoten. Jag har gjort så i ett antal år nu och det hjälper faktiskt. Man får liksom en grundfärg och bränner sig inte lika lätt då. Jag vet att många tvivlar på den metoden. Prova kan man alltid göra. Och man blir INTE morotsgul av dom. Om inte pillrar i sig väldigt många per dag då förstås... *L*

//Monica
Svara med citat
Gammal 2008-05-31, 09:36
Henriksson Henriksson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Vi brukar också förbereda oss med karotentabletter och det fungerar jättebra! Det har lindrat min dotters soleksém avsevärt, värt att prova!
Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 17:43
piam piam är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Tack för tipset!
Skall köpa karotentabletter imorgon

Pia
Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 22:26
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

En till här som äter karotentabletter! Självklart använder jag solkräm som extra skydd också, men har inte heller haft problem med soleksem sedan jag började med tabletterna. Rekommenderas med det varmaste!

Ivi
Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 13:55
Guhawis avatar
Guhawi Guhawi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

En apotekare sa till mig "att ju högre solskyddsfaktor dessto större risk för eksem!"

Själv tål jag inte någon form av solskyddsfaktorer. Det blir som om dom stänger in värmen i min kropp och jag överhettas. Ja det låter skumt men så är det.
Men jag hittade en underbar långärmad tunika på Indiskan. Den är tunnare än tunnast, den använder jag som solskyddsfaktor. Det funkar jättebra! Sen måste jag ju erkänna att jag inte ligger i solen och steker mig. Utan mig hittar ni i skuggan under ett träd

Många brukar fråga varför jag fortsätter att resa till Grekland, men för den oinvigde går inte det att förklara

//Guhawi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:03.