Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-23, 13:54
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Jag har följt den senaste tidens kritik mot Apollo, både i denna tråd och i tidigare.

Jag har noll erfarenhet av flygstolar och uttalar mig därför inte specifikt. Däremot ser det emellanåt ut som om åsikterna om Apollo är onyanserade i vissa avseenden. Jag tror att Apollo möjligen skulle kunna få upp en större smidighet i hur de agerar när kunderna ska infomeras om förändringar som många här har drabbats av. Men jag är övertygad att Apollos situation inte är helt enkel. Jag tror inte att någon person i detta forum verkligen vet vad de har för situation och jag tror inte heller att de struntar i att sätta kunden i centrum. Det är faktsikt oss de lever på men det är en omöjlighet att ha 100 % nöjda kunder.

Jag har själv erfarenhet av att trassla med dem angående paketresor och jag vet bekanta som har haft liknande problem. Men paketresor är en helt annan sak men även där finns problem av vissa slag.

De problem som många skribenter här har haft baserar sig mycket på de känslor man får när man blir besviken på utebliven eller drastiskt förändrad resa. Ska kritik riktas mot just Apollo tycker jag att man ska lägga ner mer energi på att framföra den till den ansvarige där. Hoppas också att ni som är mest arga också gör det eftersom svaren inte finns här. Om någon från Apollo gissningsvis läser i vårt forum må det vara hänt men jag hoppas innerligen att ingen av dem ger sig in och börjar svara i bolagets namn. Jag tror nämligen inte att det är deras policy att göra det utanför deras egna "kanaler". De har antagligen tillräckliga resurser att ta emot kritik, bl.a har de ju öppet på helger telefonledes men om man kan nå särskilt långt de tiderna vet jag inte.

Men visst är det intressant att diskutera Apollo, själv tillhör jag/vi de nöjda bland deras kunder men vi har som sagt de lite enklare alternativen charter.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 14:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag förstår inte vad du menar Hasse när jag åker flygstol som jag gör ibland och charter ibland så sitter vi alla på samma plan. Ändrade avgånstider och inställda flyg drabbar då oss alla och den familj jag känner som inte kunde använda sina inrikesbiljetter åkte charter.

Jag tror nog att alla för fram sina synpunkter till respektive resebolag och de förväntar sig knappast svar här men forumet är ju till för att ta fram både positiva och negativa synpunkter kring Greklandsresor. Jag har själv rest med Apollo flera gånger och varit nöjd men ändringarna bekymrar mig och även andra som har många mil till flygplatsen.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 15:16
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Jeg har reist med Apollo minst 10 ganger har aldri hatt noen større problem.
Maten har vært som på andre fly, ikke spesielt spennende.., flyet har gått sånn nogenlunde i rute og intreørmessing synes jeg flyene har vært helt ok.
Reiste for første gang på 16 år med Ving til Tyrkia sist August....flyet var over to timer forsinket, men kan jo ikke fordømme Ving som reiseselskap av den grunn...
At flyet blir forsinket har ingen ting med Apollo å gjøre, men med hendelser som flyplassen står til ansvat for.... , eller de som laster bagasje..Flyet flyr når de får beskjed om at de får lov til å fly...
At man kan en enkelt dårlig opplevelse kan skje hos hvilket som helst reiseselskap etter min mening..

Ia
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 15:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Förseningar är vi alla vana vid. Det är inte det som är problemet utan när avgångstiderna förändras och det kanske tom blir en ny resedag eller helt inställt. När jag åkte till Samos med Apollo för två år sedan var vi nästan fem timmar försenade det kan jag acceptera även om det inte är kul.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 15:54
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

När vi åkte till Karpathos i somras hade vi bara beställt flygstol. Dagen innan avresan ringde Apollo och sa att planet skulle bli ett par timmar försenat. Inga problem alls, för oss var det bara att boka om taxin. Vi har alltid flugit med fräscha och rymliga plan, och maten har varit helt okej. Jag har aldrig haft någon anledning att klaga på Apollo. Inte på något annat bolag heller, för den delen. Och jag har hunnit med ett antal...

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:20.