![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vilken månad blåser det mest? Vi reser i mitten av juli. Det här ska bli så spännande! Jag tror vi planerat en båtluff i Kykladerna dom senaste 20 åren men andra resor har kommit emellan. Det verkar inte helt lätt det här med färjebiljetter i Grekland, trots att man är ganska van att boka biljetter över internet. Bara att börja längta då ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Mvh Janérik (som också längtar) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Har som längst varit inblåst 2 dygn. Förbokar aldrig mina båtbiljetter för då försvinner för min del tjusningen helt med att ö-luffa och få ta dagen som den kommer. Ö-luffar dock inte mitt i högsäsongen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Har bokat 4 biljetter med Highspeed 2 (Hellenic Seaways) Pireus-Paros 24juni. Ett supersaverpris á € 20.00 per person och vi hämtar ut biljetterna när vi passerar deras kontor i Pireues.
Har aldrig tidigare förbokat biljett men gjorde det nu eftersom priset var så fördelaktigt. Ska bli intressant att se hur det fungerar men har absolut inget tvivel om att vi sitter på båten kl 1715 med stäven pekandes mot sydost! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sedan syns vi på Anti ![]() // Helén Senast redigerad av Hellen den 2008-05-25 klockan 20:36. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Har följt tråden om förbokning av biljetter. Det jag inte blir klok på är om vi skall förboka eller inte. Vi åker ut till öarna från Athen den 15 juni och jag tror kanske inte att det blir fullt, men är priset bättre om jag förbokar eller om jag köper på plats? Vi är totalt 9 personer, har det någon betydelse för priset? Vi har tänkt att åka till Sifnos, men det verkar vara få båtar och dyrt. Bättre pris och fler alternativ verkar finnas till Paros som kanske blir ett alternativ. Vi har ändå tänkt åka till AntiParos senare under resan. Är väldigt villrådig när det gäller båtbiljetter och tar tacksamt emot råd från mer öluffarvana. När vi luffade senast för 12 (!!) år sedan var det inget alternativ att boka innan och allt i Grekland var fortfarande billigt... ![]() //Martina ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Söndag 15 juni ser det ut att finnas endast en avgång från Aten till Sifnos, de billigare biljetterna till High Speed båtarna säljs bara för måndag-torsdagsturerna och ja, där finns en del pengar att spara på de biljetterna. Blue Star Ferrie ta 10€ pp för sina och Hellenic Seaway 20-30€ beroende på sträcka.
Titta på Greekferries.gr, där ser du om det finns billiga biljetter kvar till den avgång du vill åka med. Edit: Jag skulle inte tro att det blir fullt så tidigt på säsongen. // Helén Senast redigerad av Hellen den 2008-05-25 klockan 22:19. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ia |
![]() |
|
|