![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Sallad med"brödsula" åt jag på Kalymnos i somras
![]() Riitta |
|
|||
|
|||
![]()
Välkommen hem! Ditt intryck av Platanias stämmer väl överens med den som vi fick. Det vi tyckte var mysigt var att man bodde mitt i byn, men ändå hade det helt lantligt omkring sig med gamla tanter i huckler och getter, och när man gick till huvudgatan (ca 75m) så var man mitt i krimskrams, keramik, restauranger etc. Man behövde inte gå långt för att komma till INKA eller pannkakstället, och inte ta buss!
Var ni uppe i gamla Platanias något? Svettig, långsam promenad är det, men vilken belöning när man ser ut över bukten när man väl är framme! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har vår första resa till Kreta,Chania, framför oss, i september närmare bestämt. Kan du komma ihåg något namn på något av de bra matställen ni var på. Bör passa lite kräsna tonåringar också/Lotta
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag har ett stort antal namn på tavernor osv. antecknade så när jag går igenom allt så ska jag plita ner dem här till dig. Vi vill ju även själva minnas lite, resebrev är det meningen med att bli så småningom. Fast de jag har är bara från Platanias och några från Agia Marina. Inne i Chania var vi och åt på ett ställe i gränderna innan hamnpromenaden och ett annat i en av de centrala stadsdelarna nära busstationen. Hasse |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja då, jag var själv uppe i Pano Platanias ett par gånger för att fotografera. Sambon gillar inte branta backar så mycket utan att ha ett specifikt mål att gå till så jag gick själv. Första tillfället blev jag "haffad" vid Astrea, fick lite öl och övertygades om förträffligheten att komma och äta en kväll. Så det gjorde vi och inte blev vi besvikna inte !! Kanonställe om än att kyparna var en aning stressade. Och jag lovar dig, mååånga bilder blev det på mina vandringar ! Hasse |
|
|||
|
|||
![]()
[
Citat:
Senast redigerad av Gita den 2005-08-01 klockan 11:45. |
![]() |
|
|