Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-08-01, 08:01
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Hemkomst från Platanias

Sallad med"brödsula" åt jag på Kalymnos i somras

Riitta
Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 09:18
Gita Gita är inte uppkopplad

Välkommen hem! Ditt intryck av Platanias stämmer väl överens med den som vi fick. Det vi tyckte var mysigt var att man bodde mitt i byn, men ändå hade det helt lantligt omkring sig med gamla tanter i huckler och getter, och när man gick till huvudgatan (ca 75m) så var man mitt i krimskrams, keramik, restauranger etc. Man behövde inte gå långt för att komma till INKA eller pannkakstället, och inte ta buss!

Var ni uppe i gamla Platanias något? Svettig, långsam promenad är det, men vilken belöning när man ser ut över bukten när man väl är framme!
Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 10:02
nilanc nilanc är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Vi har vår första resa till Kreta,Chania, framför oss, i september närmare bestämt. Kan du komma ihåg något namn på något av de bra matställen ni var på. Bör passa lite kräsna tonåringar också/Lotta
Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 11:09
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av nilanc
Vi har vår första resa till Kreta,Chania, framför oss, i september närmare bestämt. Kan du komma ihåg något namn på något av de bra matställen ni var på. Bör passa lite kräsna tonåringar också/Lotta

Jag har ett stort antal namn på tavernor osv. antecknade så när jag går igenom allt så ska jag plita ner dem här till dig. Vi vill ju även själva minnas lite, resebrev är det meningen med att bli så småningom.

Fast de jag har är bara från Platanias och några från Agia Marina. Inne i Chania var vi och åt på ett ställe i gränderna innan hamnpromenaden och ett annat i en av de centrala stadsdelarna nära busstationen.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 11:05
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Gita

Var ni uppe i gamla Platanias något? Svettig, långsam promenad är det, men vilken belöning när man ser ut över bukten när man väl är framme!

Ja då, jag var själv uppe i Pano Platanias ett par gånger för att fotografera. Sambon gillar inte branta backar så mycket utan att ha ett specifikt mål att gå till så jag gick själv. Första tillfället blev jag "haffad" vid Astrea, fick lite öl och övertygades om förträffligheten att komma och äta en kväll. Så det gjorde vi och inte blev vi besvikna inte !! Kanonställe om än att kyparna var en aning stressade.

Och jag lovar dig, mååånga bilder blev det på mina vandringar !

Hasse
Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 11:41
Gita Gita är inte uppkopplad

[
Citat:
Första tillfället blev jag "haffad" vid Astrea, fick lite öl och övertygades om förträffligheten att komma och äta en kväll. Så det gjorde vi och inte blev vi besvikna inte !! Kanonställe om än att kyparna var en aning stressade.

Vad trevligt att det var bra, vi trivdes också där, fast då var det inte så mycket folk, så kyparna hade tid att prata med oss, en av dem hade svensk flickvän fick vi veta. Men det kanske har blivit poppis, ett finskt resemagasin gjorde reportage från Kreta och hade en hel artikel med bilder från Astrea. Så finnarna vandrade dit i långa rader när vi var där...

Senast redigerad av Gita den 2005-08-01 klockan 11:45.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:41.