Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-31, 22:26
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ännu flera skivor...

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Den andra med Dalaras är en dubbel där jag på omslaget trodde att han "tolkar" Markos Vamvakaris. Men......det är 2 x live och om jag nu chansar och säger att Vamvakaris är med (dom sjunger duett) så är det för att jag faktiskt inte vet om Vamvakris ännu lever.
Hur som helst är denna Dalaras/Vamvakaris SUPERBRA !!!! Den börjar lite "lätt" med en fantastisk version av Frangosyriani och sen bara rasar "hitsen" rakt igenom de 28 alstren !!
Välkommen hem, Hasse! Fina skivor du har köpt!

"Afieroma ston Marko Vamvakari" heter den andra cd:n och det är verkligen underbara låtar av Markos Vamvakaris, som står för både text och musik.
Ett par av de som sjunger med Dalaras heter också Vamvakaris, den ene Stelios och den andre Domenikos och vilken relation de har til Markos vet jag inte. Jag vet inte heller något om när han har levt, men jag vet att det finns ett museum på Syros om Markos V., och det kunde jag tänka mig att besöka någon gång.

Marianne
Svara med citat
Gammal 2005-08-05, 11:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Ännu flera skivor...

Citat:
Jag vet inte heller något om när han har levt, men jag vet att det finns ett museum på Syros om Markos V., och det kunde jag tänka mig att besöka någon gång.
Markos Vamvakaris brorson - Antonis Vamvakaris - har ett hotell i Galissas på Syros. Han har säkert en del att berätta.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:55.