![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Fy vad tråkigt och obehagligt.
När vi var på Ag. Apostoli första gången, 1994, då behövde man inte ens låsa hotelldörren. Vi hade problem med altandörren vilket vi påpekade för reseledaren. "Ingen fara, här händer ingenting" var det svar vi fick. Vi har efter det aldrig varit så noga med säkerhetsbox o.dyl vid våra resor i övärlden, dags att skärpa till sig nu känner jag. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det var verkligen tråkigt att höra. Grekland som man normalt känner sig så trygg i. Det finns som Peter säger mobila brandlarm. Även såna som man fäster på dörrar och fönster. 49:- för ett trepack på Teknikmagasinet.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Kan inte låta bli att reflektera över att det inte låter så troligt att invandrare har nyckel till dörren på hotellet. Låter mer som ett insiderjobb. Det är säkert sant att icke grekiska medboragre står för en större andel av brottsligheten men att direkt skylla på dessa som personalen gjorde låter inte bra.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Vad tråkigt, Inger. Förstör ju verkligen semestern. Vi kände oss väldigt trygga när vi var på Samos i somras, men det är ju lätt att göra det ända tills något händer...
Aina |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Så det finns all anledning att vara försiktig med sina saker på rummet även om jag personligen anser att man är tämligen trygg i Grekland. Men men... Har man otur så... Och jag kan inte förstå varför det skulle vara svårare för en invandrare att få tag på en nyckel om nu någon skulle vilja ha en sådan. Speciellt inte eftersom många som jobbar på hotell, ofta som städare med tillgång till huvudnyckel, är invandrare eller säsongsarbetare! Det tar två sekunder att göra en avgjutning och en timme att fila till nyckelämnet! Men som sagt så behövs oftast ingen nyckel! Insiderjobb? Det är klart att möjligheten finns, men jag tror att sannolikheten att någon vill "skita ner" sig själv, sin familj, arbetsplatsen (dvs hotellet) och därmed kanske även ön, är väldigt liten! Men visst. Där, precis som här, finns det bra och tyvärr även mindre bra människor inom alla yrken... Peter |
|
||||
|
||||
![]()
När jag båtluffar försöker jag alltid bo hos privata rumsuthyrare eller på små pensionat där ägarfamiljen själva också bor i huset. Har aldrig haft några som helst problem.
/kimmen |
![]() |
|
|