Sv: Gerani
Hej Ellen!
Jag har inte varit här på forumet på ett bra tag... och nu har du ju redan åkt iväg. Jag bodde i Gerani i tre veckor förra året och jag tyckte om byn. Vi bokade själva boende, Villa Belle Helene - ligger ett "stenkast" ovanför stranden där restaurangen East of Eden finns. Vi trivdes mycket bra i lägenheten, och ägaren Spiros tog väl hand om oss. Jätte mysig strand där inte så många turister fanns, visserligen var den lite stenig. Visst är Gerani lungt och stilla - en del uppfattar detta kanske som tråkigt, men det finns ett antal bra restauranger uppe vid huvudvägen och några riktiga pärlor som t ex East of Eden längs lunga nedre gatan. Supermarkets finns det några stycken och de har det mesta. Platanias, som har "allt", ligger på bekvämt avstånd - dit kan man ta sig med det lilla minitåget (populärt bland barn), buss, taxi och som vi ofta gjorde med cykel. Jag tycker att alla "ställen" har sin charm och så har även Gerani - jag återvänder gärna. Hoppas du uppskattar byn, som vi gjorde.
Cam
Senast redigerad av Cam den 2008-05-04 klockan 20:48.
|