![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Har läst om dem, låter smaskens!
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Janerik Tack för tipsen. Jag lovar att avlägga en fullständig restaurantguide när vi återkommer. Annars finns ju alltid ouzo mezé eller???
Åse |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade blivit rekommenderad en bra taverna vid hamnen i Kamares men hamnade av misstag på fel taverna vilket visade sig vara ett lyckokast för där serverades gudomligt god mat. Tyvärr gjorde jag som vanligt och la inte namnet på minnet men den ligger inte allt för långt från ostbutiken där den lagrade underbara sifnososten finns. I Kastro åt jag och sonen en god måltid vilket smakade extra bra efter vandringen från Faros.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Måste osten förvaras i kylväska, eller går det bra att transportera den som den är?? Om vi köper osten blir det på morgonen, och på kvällen är vi hemma i Sverige, igen. Håller den sig fräsch? |
|
||||
|
||||
![]()
Det är inga problem att transportera den vällagrade osten. Jag hade den i ryggsäcken hela em och först ganska sent på kvällen stoppade jag in den i kylen på hotellet i Aten. Osten är förpackad i ca 1 kg storlek och den är rullad i aska med lite lag i plastförpackningen. Lagringen gör att den är mycket hållbar. En god grekisk vän brukar ta med ost hem till mig när han besöker familjen i Aten så numera finns den nästan alltid i min kyl. Jag äter den i omelett eller på smörgås. Den är mjukare när den är nyöppnad men hårdnar om den blir liggandes. River den även i ex köttfärsssås samt över briam och andra rätter. Har blandat den med fetaost, lök och tomater och tillagat i ugnen. Blir väldigt gott om man gillar den speciella smak som osten har.
Eva |
![]() |
|
|