Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-27, 11:49
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vet inte vart vi vill åka...

Ja, Kreta kan nog passa... eller kanske Naxos? Naxos stad är jättemysig! Ni får också fina sandstränder och närhet till andra öar om ni vill ta en dagsutflykt. Men ni har förstås inte direktflyg dit, det blir båt från Santorini som ju ingår om ni åker charter.

Carina
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 11:56
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Varför inte Skiathos??? Dit går flyg och ni har nära till både Skopelos och Alonnissos för dagsutflykter..
Sporaderna är en fantastisk ögrupp!!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 14:33
KatarinaTs avatar
KatarinaT KatarinaT är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Varför inte Skiathos??? Dit går flyg och ni har nära till både Skopelos och Alonnissos för dagsutflykter..
Sporaderna är en fantastisk ögrupp!!

Lissi
Ja det låter intressant!
Har du tips på hotell? Rent generellt verkar det som att antingen får man ta ett hotell som ligger centralt fast då utan närheten till stränderna (oftast utan frukost verkar det också som om det är centrala hotell), eller ta ett strandhotell med långa sträckor till stränderna.
Vi vill väl helst boka med Apollo eler annat resebolag för smidighetens skull.
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 14:42

Vi åkte ju inte charter dit så deras hotellutbud på Apollo känner jag inte till.. Vi bodde på Skopelos dessutom. MEN jag skulle definitivt bo centralt i Skiathos stad (eller Skopelos stad) för att ha närheten till bylivet på kvällarna. Till alla bra stränder går det alltid bussar på dagarna. Så det är ju bara att välja vad som är bäst för er.
Frukost skaffar ni billigare själv. Det är mysigt att köpa bröd hos bagaren och att handla sin egen frukost. Att sitta på balkongen och äta är mycket härligare än att äta på frukostserveringen, tycket vi i alla fall.
Lycka till med planeringen.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 14:45
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Kolla upp Chania och Rethymnon på Kreta, det är ju precis vad ni söker!

Det är stora städer med fantastiskt mysiga bilfria gränder. Det finns massor att se och göra!
Om ni bor i Chania kan ni antingen bo i gamla stan som är supermysigt eller i Nea Chora (sandstrand) och då har ni en promenad på högst tiom minuter in till gamla stan!

Jag o sambon resonerar nästan som ni, därför ska vi tillbaka till Rethymno nu i maj.
Andra öar med passande städer är Skopelos, Skiathos och Korfu (Korfu stad), Santorini (Fira) Fast här har du ingen bra strand i närheten.
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 14:55
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Lissi, Elisabet Kan man inte få några bilder från Skiathos stad uppladdade..... om man ber snällt
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 15:10

Jag har inga bilder därifrån ..den gång jag flög charter till Skopelos var det bara en eftermiddag i Skiathos stad på väg ut och en förmiddag på väg hem och det var på pappersfotonas tid...när vi 2006 var på Skopelos så åkte vi båt direkt från Agios Konstantinos och alltså förbi Skiathos....
Men Elisabet kan säkert hjälpa Dig..

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 15:19
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Måste gå igenom bilderna och kolla vad jag har som är värt att visa. Dock var det så att det var sonen som bar på kameran på kvällarna när vi var i staden, och han hade en förkärlek till att fota fordon och katter, så jag vet att jag inte har så många bilder från gränder mm.

Ska i alla fall kolla igenom, men inte just nu. Tills vidare kanske jag kan få påminna om mitt Fotoresebrev från Skiathos.
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 15:51
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Du kan google på : skiathos photos og får opp mange muligheter ..bl.a mange fine bilder på greeka.com

Ia
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 16:43
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Kolla upp Chania och Rethymnon på Kreta, det är ju precis vad ni söker!

Det är stora städer med fantastiskt mysiga bilfria gränder. Det finns massor att se och göra!
Håller med och fortsätter promota Rethymno
Svara med citat
Gammal 2008-04-27, 14:45
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Varför inte Skiathos???
Utan tvekan Skiathos!!! hade jag tänkt skriva, men nu ser jag ju att jag inte hann

Stränderna på Skiathos spelar i en egen division, och det gör förresten de gamla delarna av staden också!

De flesta väljer att bo i eller nära staden. De bästa stränderna ligger på västra delen av ön. Det går flera bussar i timmen åt båda hållen, så det är mycket lätt att ta sig dit.

Vi bodde inte på något av charterhotellen, så jag kan inte ge något tips, men kolla i gamla trådar, olika hotell har varit omnämnda flera gånger.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:26.