![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi, en familj med två barn på 10 och 12 år, ska till Karpathos en vecka i mitten på maj. Tiden är ju begränsad och man vill ju inte stressa runt men vad ska man INTE missa när man är på Karpathos? Kan ni nämna byar, stränder etc som ni inte skulle vilja vara utan. Vilket är ert "smultronställe"?
Mia |
|
||||
|
||||
![]()
Missa inte Lefkos! Tre stycken härliga stränder på rad finns där.
|
|
||||
|
||||
![]()
Om ni skall bo i Pigadia så kan ni ju gärna åka på en båtutflykt till några av dom fina stränderna. Vi har åkt med båt till Agios Minas och tyckte att det var en trevlig utflykt
![]() ![]() Om ni hyr bil så är det lätt och komma till dom flesta av byarna. Fina vägar och fantastisk utsikt på många ställen. Buss kan man också åka ![]() Önskar er en trevlig resa till härliga Karpathos ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mitt smultronställe är de lilla byn Stes, men det är jag nog ensam om att tycka. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ta bussen till Apellastranden och/ eller Lefkos.En annan dag kan ni ta bussen till Othos o Aperi mysiga små byar.Fina vandringsleder finns också om ni har lust med det.Jag instämmer även med allt som sagts tidigare.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Instämmer i mkt som sagts. Lefkos är jättefint om man har barn med. Tre (eller fyra) fina stränder, alltefter tycke och smak. Käka en fin grekisk lunch ute på fiskarnas pir med små enkla restauranger! Kyra Panagia är jag mycket förtjust i. Kolla lilla kapellet och hotell Akropolis strax bakom. Stranden är jättefin. Man äter gott bl a på 'Olive garden'. Ha en fin resa! Dan S/ |
![]() |
|
|