Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Hemelektronik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-04-21, 09:56
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Digitalkamera

Tack för svaren, men långzoom... Blir det sämre kvalité på bilderna då, eller? Även om man inte använder zoomen? Ser nu att den har 10x optisk zoom. Min nuvarande har 3x.

Har lite frågor ang. blixt, eftersom jag är fruktansvärt missnöjd med min nuvarande kameras blixtfunktioner. Ska man fota en person på ca. 1-2 meters avstånd så blir ansiktet/kroppen jelt kvitvit, medan stora skuggor hamnar i bakgrunden. Smått irriterande att man drar sig för att fota i kvällsljus...

Så vad menas med...
- fill in
- slow flash
Det är alltså blixtfunktioner vi talar om.

Ser också först nu att kameran inte har någon sökare, vilket jag egentligen hade önskat på den nya kameran. Är kameran så pass bra så att det inte gör något, eller??

Har kollat lite på Canon Ixos, tror jag den hette och lite Sony kameror också, men just nu är det Panasonic som gäller. En sak i taget...

Undrar även hur snabbt den fotar. Det står 30 bilder/s, så jag antar att den har någon typ av drivefunktion??

Är också livrädd för att få bilder med dåligt ljus, gråa och trista. Starka färger är det enda som räknas.

Rörigt inlägg, men jag hoppas få lite klarhet i frågan...

Edit: Såg ditt inlägg först nu, Elisabet. Får väl kolla på lite andra altenativ också.

Senast redigerad av Siri A den 2008-04-21 klockan 09:58.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:40.