![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Så går man in på Kalimera och hittar en fråga om Pindosbergen. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Intressant läsning. Metro är det samma tidning som finns över hela landet eller är det olika upplagor. Har aldrig tittat i den men sett att den ligger i lådor vid busshållplasterna även här i norr.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Sven |
|
|||
|
|||
![]()
Jag bor i Pindosbergen, och stöter på fårhundar dagligen. Var bara tuff och visa inte rädsla. Hundarna är räddare för dig än du är för dem. Se också mtill att inte gå för nära fårflocken.
Yvonne |
|
||||
|
||||
![]()
Kul med artikeln i Metro och intressant med alla synpunkter. Jag hoppa verkligen att min lilla fråga inte skrämmer bort någon från att vandra i allmännhet och i Grekland i synnerhet.
Beroende på grad av vandring behövs mer eller mindre förberedelser varav ett sätt kan vara att fråga efter andras erfarenheter om djur och natur. Det kan också gälla utrustning, tillgång till vatten, övernattning, kartor osv. Allt syftande till att ge ytterligare en härlig vandringsupplevelse att minnas under mörka höstkvällar. Vi ser verkligen fram mot detta och med lite goda råd känns det ännu bättre. /Ozogott |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, jag ska nog ta mig en tur även i år, men kommer att titta över axeln ett par gånger!! Sten och stav ska med!!
Känns skönt att veta att ni som mött dessa hundar "överlevt" ![]() Inzight |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Yvonne och alla ni andra! Vi ska ner till Parga i början av Juli och jag skulle gärna bege mig ut på ng vandring i i Pindosbergen, gärna med en skymt av Vikosravinen. Vi är dock bara där en vecka och övrigt resesällskap känner att 2 dagar i bergen är för mycket. Min fråga alltså; Vet ni ifall det finns möjlighet ifall man hyr bil att göra en endagsutflykt med vandring i Pindosbergen och att man ändå hinner se en del?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Visst finns det möjlighet! Från Parga har ni endast ca 1 1/2 timmes väg till Pindosbergen, beroende på vart ni vill åka. (Bergskedjan är lång!!!!)Jag skulle rek. att ni åker mot Arta och vidare mot Vourgareli och Athamanio. Mycket vackert område. Eller också åker ni till Zagorichoria, lite längre väg men en upplevelse kan jag lova. Yvonne |
|
||||
|
||||
![]()
Hur blir det om man fjäskar lite för hunden och häller ut matsäcken? Jag har en oerhörd respekt för alla vuxna hundar och bjuder gärna på salamimackan om det hjälper.
|
![]() |
|
|