![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
En till långtidsplanerare här!
Jag gillar att leta billiga flygbiljetter, fundera ut resrutt och läsa på om de olika öarna. Gärna långt i förväg. Men ibland dyker det upp erbjudanden som man bara inte kan avsta ifrån, och då kan det gå snabbt med bokningen. nicka ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom vi åkt alla gånger med SAS Europaflyget, gäller det att boka tidigt om man vill resa billigt.(januari) I år blev det 1340 per person, tur o retur Arlanda- Aten, ut i maj ,hem i juni. Vi har gott om tid att planera, men lite nervöst varje gång, om ifall semestern ska gå igenom på respektive jobb. Men hitills har det gått bra.
Ingegerd |
|
||||
|
||||
![]()
Jag bokar helst så sent som möjligt, men om jag skulle råka se några billiga biljetter när jag kan fara så köper jag dem även om det är 6-7 månader i förväg.
Att läsa på och planera tar ju inte lång stund ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi är "bådeochare" dvs huvudsemestern brukar vi boka i tid men ibland får vi ett ryck och gör en xtraresa om det är billiga flygstolar på G.
I år bokade vi väldigt tidigt eftersom Apollo hade ett fåtal platser till Karpathos för 298kr redan i Februari. Det gjorde att det blev en intressant vändning på semestern då vi som vanligt tänkt åka bara till Kreta. Lite spontant trots att vi var ute i god tid ![]() Bokar man en tid i förväg tycker jag att resan förlängs på så sätt att man reser i huvudet och får längta lite. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är en långtidsplanerare...oftast brukar jag planera min nästa resa så fort jag kommer hem från en resa. Jag vill ha något att se fram emot....jag brukar boka i nov-dec om jag ska åka i jul-aug.
Men jag har även åkt sistaminuten ett par gånger när det har om dykt upp bra erbjudanden...och varje gång har vi fått jättefina hotel med pool och fin utsikt ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad härligt för alla som kan boka så pass långt i förväg!
![]() Själv har jag inget val - jag blir en "senbokare", pga av mitt jobb. Jobbar enligt vaktlista och vet endast hur jag jobbar fyra VECKOR framåt. Varje kvartal får jag dock ett översiktligt "långtidsschema" som sträcker sig tre månader framåt. Men det får man aldrig ta för givet, det kan ändras när som helst. Så det där med att boka 6-9 månader i förväg är bara att glömma. Tror att schemachefen skulle skratta om jag började prata om augustisemester i januari .... Har PRECIS fått klartecken till min New York-resa i juni, så den kan jag nu boka! Men min ev. Greklandstrip i september är det bara att ligga lågt med. Väntar fortfarande otåligt på "sommarschemat" som brukar komma nångång i juni - suck! |
|
||||
|
||||
![]()
En långtidsplanerare här också!
![]() När det gäller alla resor. Har aldrig tagit en sistaminuten. Besvikelsen blir ju så stor om man inte kommer iväg som man tänkt. Nej, då betalar vi hellre lite mer för att veta säkert. Till Grekland planerar vi gärna länge och väl, tack vara Kalimera. Så då vill vi ha resan bokad extra tidigt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kommande resa i juni bokades redan i oktober annars har jag nästan alltid kört sista minuten. Men numera är det ju nästan dyrare att boka sista minuten.
Träffade i juni förra året på ett pensionärspar på kreta. Dom var riktiga sista-minuten-proffs. Det var deras 4:e greklandsresa för året, redan i början av juni. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
SÅN SKA JAG BLI!!!!! ![]() ![]() ![]() Lissi - 4 år till pension! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är både och, har bokat ett år i förväg och mindre än en vecka också.
Måste hela tiden ha minst en bokad resa annars blir jag tokig ![]() ![]() Malin - 45 dagar ![]() |
![]() |
|
|