Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-04-15, 08:41
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Vad är genuint?

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Men jeg kan godt trives i "stygge" genuine byer også. Volos eller Thessaloniki, for eksempel, får vel neppe noen skjønnhetspris. Ja selv Argos, Nafplios naboby som er så stygg at "ørnen flyr over med bare en vinge, den andre holder den for øynene", har sin definitive sjarm på sitt ekte, ujålete, hverdagslige vis.
Jeg er så enig! Det er så lett å bestemme seg på forhånd for hva som er ekte gresk, basert på det man blir hjernevasket med i turistbrosjyrer, som er konsentrert om det salgbare, det spektakulære, det vakre, det "mysiga". Jeg syntes Argos var et meget godt eksempel på det jeg mener er en ekte gresk by, og ikke primært en kulisse for turismen.

Tymbaki på Kreta, Filipada i nordvest (hvor elverket har laget plattformer for storkereir på toppen av stolpene, uten at det er for å trekke turister), Arta i samme området, Tripoli sentralt på Peloponnes, det finnes en mengde byer hvor man kan se hvordan grekerne har det og lever uten at de lever av oss.

Turister finner man selvfølgelig over alt, men jeg er enig med dem som mener at en genuin gresk by har sitt liv og sin rytme året rundt, uten at rytmen er helt styrt av oss "inntrengere".
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:13.