Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-12, 15:48
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Kostnadseffektiv övernattning i Aten

Citat:
Ursprungligen postat av Priamos Visa inlägg
.
Fast det är klart att om man kan låta barnen sova ute på däck på en grekisk färja, som jag sett i andra strängar, då är väl flygplatsgolvet helt OK. Där riskerar dom i alla fall inte att ramla i sjön.
Då trådrubriken är kostnadseffektiv övernattning så tycker inte jag att det är konstigt att man får budgetförslag. Fyra tusen kronor är för många mycket pengar. Till ev. förstagångsresenärer som tror att barnen riskerar att ramla i havet för att de sover på durken så glöm det, ingen risk, jo förresten om du som förälder väljer att lägga barnet intill det glesa staketet som ibland finns på en del båtar. Men vem lägger sitt barn där?
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-04-12, 19:23
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Vi landar i Aten på kvällen och tar sedan bussen till Rafina (ca 30 min). Den stannar nästan utanför Hotel Corali. Där bor vi en natt (60 €) och dagen efter, bussen åter till flygplatsen för att ta oss med flyg till Astipylea.
Att vi bor i Rafina är pga av att ursprungsplanen ändrats. Först tänkte vi nämligen ta oss till Syros eller Naxos. Vi har redan bokat hotellet (och förbetalt en del) och vi kollade olika alternativ och kom fram till att Rafina var rätt ok ändå.
Vi kommer få sova i riktiga sängar, schysst hotellpris, gå ut på kvällen och äta en bit. Varför ska man kasta bort en kväll på en trist flygplats eller ett svindyrt hotell?

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-04-12, 22:18
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Vi kommer få sova i riktiga sängar, schysst hotellpris, gå ut på kvällen och äta en bit. Varför ska man kasta bort en kväll på en trist flygplats eller ett svindyrt hotell?

/Netwolf
Ni får börja semestern med den godaste Gyros jag någonsin testat. Minns inte vad stället heter men från Coralli så går ni lite mot hamnen så ser ni ett stort torg med uteserveringar, där finns (i delen längre från hamnen) ett Gyrosställe som jag fortfarande kan drömma om på nätterna.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2008-04-12, 23:03
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Ni får börja semestern med den godaste Gyros jag någonsin testat. Minns inte vad stället heter men från Coralli så går ni lite mot hamnen så ser ni ett stort torg med uteserveringar, där finns (i delen längre från hamnen) ett Gyrosställe som jag fortfarande kan drömma om på nätterna.

Mvh Janérik
Nu är jag än mer övertygad om att vårt val är rätt. Jag blir grymt sugen på gyrosen du nämner. Jag återkommer med namnet på stället!

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:59.