Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Just den "all inclusive" tråden jag tänker på var så att den som frågade undrade om någon kände till just det hotellet...INTE om all inclusive var bra eller inte...så följde en lång debatt om huruvida all inclusive gynnade elle ogynnade grekerna...vilket inte alls var frågan!
Lissi
|
Det där har jag också reagerat på flera gånger! Ibland frågar man kanske så här: "Vad tycker ni här på forumet om all inclusive?" "Vilket är bäst... charter eller luff?" Då visar den som frågar att den vill höra lite olika åsikter om det ena eller det andra resesättet. Men ibland frågar man om någon känner till ett visst hotell... då är det ju DET man ska svara på, inte gå in och "mästra". Man kanske menar väl, eftersom man själv är fullt och fast övertygad om att det är helt "fel" att resa på det ena eller det andra sättet, men jag kan tänka mig att den som frågade känner sig något tillplattad.
Sen är det ju så, precis som någon skrev, att det är alltför lätt att misstolka det skrivna språket, eftersom man inte kan höra tonfall som t ex ironi, eller att saker och ting sägs med glimten i ögat.
Flera här har skrivit att det är en betydligt råare ton i många andra forum... jag blir förvånad och undrar bara varför..?

Ett forum är väl till för att man ska diskutera sina gemensamma intresseområden... i det här fallet Grekland. Vad finns det då att träta om???
Carina - som också svamlar på p g a rödvinet