![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ulf..
Orsak till att de svenska grönsakerna är smaklösa vinter o vår beror på att vi inte har några egna solmogna då. Då pratar vi om tomater, gurka, sallad o liknande. Men däremot så har vi fina rotsaker då istället. Just nu är morötterna jättefina. De som stått kvar i landet över vintern o är nyupptagna. Söta o saftiga är dom. Inte dumt alls att knapra på. Nyttogodis ju.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Varför olivolja till pop-corn? Ica har väldigt goda micropopcorn. In i mikron ett par minuter bara, sen är dom klara. Ev lite salt på dom om man tycker det.
Kan tänka mig att det är STOR skillnad på att handla mat här jämfört med Kreta. |
|
||||
|
||||
![]()
Nyplockade bär, frukter, grönsaker och rotfrukter smakar alltid bäst, oavsett var man är. Ulf handlar i Norrbotten och här finns inga saftiga morötter eller rotfukter nu. Fanns det några kvar i landet skulle de varken gå att ta upp eller äta.
MEN som Glenn påpekar, när väl säsongen kommer när det som vuxit under midnattssolen har mognat, DÅ smakar det mer och bättre än allt annat, var det än vuxit! Det obrutna ljuset skapar en sötma och en fyllighet som bara det kan. Och att Pitholmstomaterna mognat i växthus är ingen motsättning ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan inte tänka mig att det finns något bättre överhuvudtaget än jordgubbar som mognat under norrbottnisk sol!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|