![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Kan det möjligen vara så att detta forum styr våra handlingar och resor. Vi blir helt enkelt påverkade medvetet och undermedvetet av vad som skrivs här. Jag måste erkänna att det har flera gånger fått ge vägledning för vår ö-luff. Vi har valt boende som rekommenderats och öar som beskrivits på ett sätt som tilltalat oss. Om det nu skrivs mest om kykladerna så faller det sig naturligt att det äter sig in i skrymslena i våra hjärnor.
Ett annat sätt att påverka åtminstone mig är negativa skriverier. Jag hade läst en hel det mindre positiva omdömen om Leros. Självklart åkte vi även dit och hittade en liten pärla. Efter årets ö-luff till småkykladerna och Amorgos, där ni och självklart Janne har stakat ut vägen så måste det nog bli doddarna och framför allt Lipsi ( där solen aldrig ler eller hur det var ). Eller är det bara jag som är lättpåverkad? Gunnar |
|
|
||||
|
||||
|
Klart vi påverkas av det som skrivs på Kalimera! Inget konstigt med det. Tvärtom tror jag vi (omedvetet) SÖKER att bli påverkade.
Däremot är ju andelen resenärer och båtluffare i Grekland och Kykladerna som läser Kalimera bara en mycket liten del av alla som åker dit, så inte påverkar Kalimera något i det stora hela inte. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Ja visst, för enskilda små ställen som till exempel små familjepensionat har Kalimera betydelse för kundunderlaget, det tror jag också.
Men för turismen i Grekland i det stora hela, inte bara massturismen, är vi kalimeraner och det vi skriver en fis i universum. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() - når det gjelder Lipsi, som vi besøkte for første gang i fjor høst, så er det en liten perle, v i likte oss kjempegodt der ![]() Selv om vi som leser og skriver i Forumet her har det felles at vi er glad i Hellas, så er vi ellers like forskjellige som alle andre (som ikke er spesielt glad i Hellas) og ønsker forskjellig innhold i feriene våre. Jeg har selvsagt også blitt påvirket av det som skrives her, og er glad for mange gode tips ![]() - men, først når jeg er blitt "kjent" med den som skriver, slik at jeg vet at det er sannsynlig at vi ønsker samme omgivelser/opplevelser i ferien fester jeg lit til tips og advarsler ![]() Kari- som pakker kofferten om 4 uker - da er målet Amorgos + et par småkyklader igjen
|
![]() |
|
|