Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Milos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-01, 18:31
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Milos-frågor!!

Häller verkligen med Carina N vad och hur man ska göra med Milos och båtturen!! På Kimolos finns det vad jag minns 3-4 tavernor på rad.... Du hinner äta där i lugn och ro, sen bada. Så 2 timmar var det nog!
Svara med citat
Gammal 2008-04-01, 19:00
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
På Kimolos finns det vad jag minns 3-4 tavernor på rad
Oj... jag får väl skylla på att det är tre år sedan vi var där
Men det var så här att vi och en familj till var de enda svenskarna ombord, resten var grekiska turister (som underhöll oss hela resan med underbara sånger). Alla rusade som ett lämmeltåg bort till tavernan vid den lilla stranden. När det visade sig att det blev fullt sprang folk lite hit och dit och tog sen bussen upp till huvudbyn. Väl ombord igen pratade vi med de andra svenskarna... de sade att på det andra stället/ställena nere i hamnen gick det bara att få en toast och liknande enkla rätter. Därför upplevde jag det som om det var caféer.
I alla fall var det fantastiskt god mat på tavernan där vi åt. De kom in med en massa tallrikar med smårätter och det var bara att tacka ja till det man ville ha (kostnaden för maten fick man stå för själv).

Carina
Svara med citat
Gammal 2008-04-02, 06:19
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Vill man se lite mer av Kimolos så kan man ju göra en dagsutflykt dit på egen hand. Båtar går från Pollonia dit det går buss från Adamas.

Smultron
Svara med citat
Gammal 2008-04-02, 11:57
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Tavernan längst bort som vi åt på. Där åt vi mat, så vi höll på att spricka! Mesta maten vi åt på hela resan. Grekisk sallad ingick, då menar jag inte en liten utan en stor. + att vi beställde en massa smått + mat...... konstigt vi inte sjönk som stenar när vi väl badade!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:52.