![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Honung ska absolut inte ges till barn under ett år sedan är det inget problem.
Det finns även en del andra livsmedel som bör undvikas ex rödbetor, spenat, mangold och naturligtvis saltrika livsmedel. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med om de svar du fått, men vill ge ett tips - ta med en stavmixer. Den har vi haft mycket nytta av. Vår dotter vägrade att äta burkmaten som fanns (hemma åt hon bara burkmat). Den var verkligen inget vidare.
Skulle även rekomendra att ta med en stol som man hänger på bordet. Barnstolar finns nästan ingenstans. /Ofelia |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, blöjor är som sagt dyrt, får ni med det i packningen så är det bra. I o för sig kan man nog hitta billigare inhemska blöjor på större affärer, men Pampers och sådana importmärken är jättedyrt.
Jag har ett litet tips ang välling, packa med en liten termos. Enkelt att göra i ordning vällingen på hotellet och ta med ut på kvällen. |
|
||||
|
||||
![]()
Mina barn tyckte det var toppen med kall välling när vi var i Grekland. Jag tror det berodde på att det var så varmt, kan vara ett tips att testa så slipper man mecket med att värma. Annars brukar det vara lätt att få den micrad på de flesta ställen.
Enligt BVC är välling fullt tillräcklig som vätska. Dvs föredrar de välling framför vatten så går det lika bra. Kan vara bra att veta på om man är orolig för hur mkt vatten barnen får i sig. Dock skulle jag nog ändå ta med vätskeersättning för att vara på den säkra sidan. Mina åt inte så mycket och då var det jättebra att ha vällingen med sig, blev ibland både lunch och middag. |
![]() |
|
|