![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ringde till flyglatsen i Umeå eftersom ditt exempel nu var Umeå-Stockholm//Stockholm-London. Personalen meddelade tydligt och klart att "har man 2 separata biljetter så kan man INTE checka in ens bagaget till slutdestinationen. Man får helt enkelt inte upp transfer resan i incheckningsautomaten eftersom datan inte "vet" du ska vidare. Man måste checka in sig själv OCH bagaget på nytt i Stockholm.... Två biljetter-två resor-två incheckningar!! Solklart eller??? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
När jag menar 2 olika bilhjetter så menar jag att du t.ex. flyger med SAS till ATH och sedan vidare med AEGEAN till CHQ, på 2 olika biljetter.
Det du beskriver är flyga med SAS hela vägen eller OA hela vägen. Se även mitt tidigare inlägg. Ta gärna med printen till Athen... lycka till.. Jag kommer ej fortsätta att kommentera detta inlägg... Nico med många många flygtimmer / år |
|
||||
|
||||
![]()
Oj,oj, vad man kan ord mycket om vad som står i informationer/instruktioner. Jag lovar Er att det som gäller är praktiken. Har aldrig lyckats få mitt bagage till slut-
destinationen när jag rest till och från Grekland. Därför rek. jag att alltid se till att man har minst 2-3 timmar mellan anslutningarna i Aten. En sak är instruktioner en helt annan är "incheckningen". Sån´t är livet. Resmålet är åndock viktigast. |
![]() |
|
|