![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Windmill serverar generellt samma typ av mat som finns på många lite dyrare restauranger runt om i europa, men med en lite grekisk twist.
Det är kanske inte jättedyrt med svenska mått, men jag tycker inte att det är värt pengarna. För ca 50 euro kan två personer på Windmill äta en "billig" huvudrätt och varsitt glas husets röda, vilket skall jämföras med en brakmåltid och rikligt med vin för ca 40 euro (för 2pers) på valfri Grekisk taverna. Nu när vi åker ner igen i juni är det nog inget vi kommer att besöka igen, (inte bara pga priserna). För övrigt tycker jag att Windmill lämpar sig bättre för romantiska parmiddagar, än födelsedagskalas. Om du vill ha klassiskt grekiskt, i trevlig miljö, tycker jag tex att Dionysos som ligger på en avstickare från Papadiamantis, är trevligt... |
|
|||
|
|||
![]()
Det låter som att windmill är värt ett besök bara för att få se hur det är,men det får bli en kväll med bara min sambo och mej,på dagen vill jag nog vara på ett ställe där det finns lite musik och lite mer grekisk stämning
![]() ![]() Senast redigerad av theresa den 2008-03-29 klockan 09:32. |
|
|||
|
|||
![]()
Har inte varit livemusik och dansare på Dionysos när jag varit där, faktiskt inte på något annat ställe jag ätit heller, eller så har jag bara lyckats hålla mig borta från rätt ställen
![]() Om man kommer uppifrån Megali ammos, ner på Papadiamantis, ligger (har jag för mig) Dionysos på en tvärgata in till vänster i höjd med bankomaten. |
|
||||
|
||||
![]()
En av våra absolut favorit restauranger på Skiathos var en som hette Alfonsos Tavern. Den låg uppe bland gränderna i den gamla delen av stan. Inte mycket till utsikt förstås. Snarare Lady och Lufsen känsla i gränden. Det var stället vi valde att förlova oss på. Levande bouzokimusik och god grekisk mat var det också.
/salkin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet inte var den ligger, men vill bara säga att det låter helt rätt!! Ingen annan grekisk stad av dem jag har varit till har så oförändrad gammal stadsdel som Skiathos!
|
![]() |
|
|