![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag rekomenderar en viss procent i förskottsbetalning istället. När jag har förbokat har det varit standard och ingen har sagt något om kortnr. Jag betalar ca 1/3 av priset, tar kopia på transaktionen samt ber om en bekräftelse från hotellägaren på att pengarna kommit de tillhanda. Dessa papper tar jag med på resan om eventuellt några missförstånd skulle uppstå om vad man betalat och när.
|
|
||||
|
||||
![]()
Själv använder jag swebanks möjlighet till e-kort man får bestämma ett belopp och giltlighetstid sen får man ett kortnummer och kod som man skriver in om hotellet kostar 50 euro första natten räkna om till kronor sätt e-kortet på det beloppet och det fukar om det skulle vara en bluff så förlorar du bara 50 Euro. Nog mycket men min uppfattning är att dom är ärliga i branchen.
![]() ha så trevligt Glenn ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag väljer att aldrig förboka där de vill ha mitt kortnr. Accepterade detta en gång i Aten och skrev då ner mitt Åhlensbonuskortnr. Jag missar inga bokningar så ingen behöver bli lidande. Blir planerna ändrade meddelar jag boendet i god tid. När jag bokat hotell i norden vill de aldrig ha mitt kortnr. Mycket bättre att välja på plats i Grekland och betala direkt till hotellet.
Eva |
![]() |
|
|