![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bokat flygstol på internet med Apollo till Georgoipoli för ett par år sedan. Jag ringde till Apollo och bokade transfer, det gick bra.
Har haft endast flygstol några gånger och bott på hotell som Apollo har i sitt utbud. Då har vi kollat informationen i deras bok på hotellet men också hört av oss till Apollos kontor före hemresan för säkerhets skull. Britt |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Det är nog det smartaste sättet. Skulle planet ändå gå tidigare, trots att ni kollat informationen på hotellet (vilket i och för sig inte borde vara möjligt, men i Apollos värld...) så kan ni ju inte bevisa att ni kollat informationen på hotellet. Men ringer ni så är det ju lättare att bevisa att ni har kollat. Öhhh, det här lät krångligare än avsett, men ni förstår nog vad jag menar.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jag brukar oftast ringa och kolla avgången hem. Men det gäller egentligen avgången ner också! Jag har slarvat några gånger, men det har gått bra ändå. Så här långt...
MEN! Det står klart och tydligt att man ska att ringa och kolla!!! Gör man inte det och missar planet så har man inget att säga. Det är bara att se glad ut och betala ny biljett! Fini palaver. Det är flygbolagens sätt att friskriva sig från ansvar och i detta fall tycker jag att de gör rätt. Ändrad avgångstid ligger till 99 % alltid utanför flygbolagets omständigheter. Dvs deras "slot" ("plats i luften", för de som inte känner till uttrycket) kan ha ändrats eller flygplatsen vill få iväg dem tidigare för att frigöra resurser... Och då är det i princip omöjligt att kontakta alla resenärer som bara reser med "stol". Alltså ligger ansvaret på oss som resenärer att kolla avgångstiden! Det är inget att diskutera eller ens fundera över. Peter |
![]() |
|
|