Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-02-23, 17:32
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Amorgos april/maj

Citat:
Ursprungligen postat av perlen Visa inlägg
...när vi ska tillbaka till athen flyger vi 10.40 när ska man åka från Amorgos för att vara på den säkra sidan att hinna med flyget.
Det där är en fråga som det finns lite olika "skolor" om. Majoriteten säger alltid att man bör vara i Athen dagen innan flyget hem går. Och i grund och botten så håller jag med.

MEN. Man kan vara stenkall och ta en nattfärja, eller sista passade färja in, om man hittar en som passar med några timmars marginal till flyget. Jag har gjort det några gånger men det är inget jag rekommenderar för personer med svaga nerver... Då jag gjort det har jag varit i närheten av fastlandet. Från Amo är det tveksamt om jag hade vågat.

10.40 är en idiotavgångstid! Det innebär att ni bör vara på flygplatsen senast vid 08. Dvs säga ni MÅSTE lämna hotellet/komma med färja absolut senast 07. Helst lite tidigare.

Hade jag hittat en färja med planerad ankomst till Pireus/Rafina/Lavrio ca 03 hade jag ev kunnat tänka mig att chansa om det var Blue Star tex. Inte om det var GA...

I de flesta fall är det bättre att ta det säkra före det osäkra. Det blir dyrt att missa planet hem. Så jag tror att det bästa för er är att se till att vara i Athen dagen innan ni ska flyga hem. Ta kostnaden för en natt på Adonis tex. Då får ni en snabbtitt på Plaka och Athen. Det är en upplevelse. Även om det kostar lite extra. När man gjort detta några år så börjar man försöka planera resorna så man slipper den där eländiga dyra sista natten i Athen...

Athen i sig är underbart, men då ska man åka dit och bara vara där en vecka eller så och bortse från öarna. På hemväg från båtluff blir Athen bara ett nödvändigt ont.

Peter
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.