![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tackar så mycke för informationen! Är nyfiken på Sikinos men det är klart är där så lugnt så vill vi ju inte va där mer än 2 nätter och då vill man ju att färjan går så vi slipper stanna en hel vecka. Men Folegrandos blir det IAF så mycke vet jag.
Lottie |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men rekommenderar ändå ett besök på både Sikinos och Folegandros. Om jag besöker dessa öar igen kommer jag nog att ta 2-3 nätter på Sikinos och 4-5 på Folegandros. Även i september gick det flera båtar om dagen, de flesta dagarna, mellan dessa öar. bosse |
|
||||
|
||||
![]()
MMMM låter ju jättebra. Vi ska luffa i juni landar på Santorini 7 juni och då kanske Sikinos blir den första ön vi åker till och sen vidare till folklivet. Men det är ju charmen med Grekland och ö-luffning att öarna är så olika. Kul att uppleva bägge delar.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har funderat lite på att styra gänget till Sikinos helgen innan midsommar men jag kan inte riktigt bestämma oss. Vi är: Jag och Maria med Emma Syrran med dotter i tonåren Morsan med man Hittar vi vettigt boende nånstans, pool kan man väl glömma men det är inte så farligt då vi kommer från Naxos och ska till Santorini. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Det är i Chora där kvällslivet i början av juni var väldigt begränsat. Tror att det är betydligt bättre strax före midsommar. Skulle tro att det är bäst för er att bo i hamnen och sen ta er upp till Chora när ni vill. Jag gillade både det lilla stället där jag fotat interiören som finns i mitt resebrev och stället mitt emot som hade världens godaste hembakta apelsinkaka. Jättetrevliga ägare och lite speciellt inrett med takterass. Jag åkte med kvinnan i familjen ner till hamnen och hon berättade att en svensk familj äger ett hus på ön som de besöker varje sommar. I hamnen finns en badbar strand som var helt folktom när jag var där.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Vi bevistade Sikinos en sen Septembervecka för ett antal år sedan. Vi hade tagit oss härbärge nere vid hamnområdet. En kväll skulle vi fara upp till Chora för att dinera. Enligt handskriven tidtabell skulle bussen ta färden upp till Chora vid pass klockan 18.00, och sista turen från Chora var klockan 21.30.
När sålunda vi alla öns turister- nio till antalet- satt oss i bussen och påbörjat färden upp, då sporde oss bussföraren vid vilken tid vi tyckte det var lämpligt för återfärden!! Lämpligt?? Men sista turen går väl 21.30? Nja, prata er samman om en tid ni tycker passar så rättar jag mig efter detta meddelade chauffören. Detta är Sikinos i ett skal av nöt!! Alltså enades vi efter föredömligt kort palaver om att 22.30 skulle vara en i sammanhanget väl avvägd tid för återfärden, och så blev det. Sikinos är just Sikinos!! Arne och Hustrun |
![]() |
|
|