![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det fungerar bra även på många färjor. Personal går runt och ber grekerna släcka sina cigaretter samtidigt som en del rederier visar informationfilmer om vilka ordningsregler som gäller ombord.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Var det rökförbud där då?
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Kom att tänka på ett samtal jag hade med en rökande grekinna i sommar. Hennes man hade slutat efter inrådan från sin läkare och när jag började berätta om kol och lungemfysem visade sig att de var helt obekanta med dessa sjukdomar. Nästan alla svenskar har antgligen hört talas om kol och dess hemska konsekvenser men i Grekland vet gemene man antagligen inte alls vad det handlar om.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Av mina 24 närmsta grannar(alla greker) så är det 3 som röker,hälften dricker ingen som helst alkohol, 10 dricker alkohol vid festliga tillfällen och två dricker som myten om greker säger, varje dag. Det diskuteras ofta om hur farlig både rökning och alkohol är.
Vi har fått två soptunnor på skolgården men allt skräp slängs forfarande på marken. Någon gång i månaden kommer en städpatrull, sedan ett halvår tillbaka och städar byn. Så visst går det framåt även om det går långsamt, med hälso-och miljöfrågor. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det var det. Det fanns rökavdelning ombord, men alla rökte överallt...
|
![]() |
|
|