Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-01-07, 16:44
twiggy twiggy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Båtfärden till Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Billigt att leva i Grekland är det inte men visst är viss husmanskost och enklare vinsorter billigare än här hemma på restaurang. Räkna med nästan svenska priser och på vissa varor som ex frukt i livsmedelsaffärer är priset ibland högre. Jag träffade en svensk barnfamilj vid mitt senaste Naxosbesök som redan efter två dagar gjort av med nästan hela den planerade reskassan för 14 dagar. Boende är dock fortfarande ganska billigt medan ex hyra av solstolar är väldigt dyrt. Var på Gran Canaria i Puerto de Mogan i decmeber och prisnivån är jämförbar eller så är Grekland något dyrare. Kaffe på café var billigare både i Las Palmas och i Mogan än i Grekland.

Eva
Vad synd att frukten är så dyr,vi var på Kreta för några år sedan där kostade vindruvorna 35 kr kg. Jag trodde det var billigare på Naxos. I somras var vi i Turkiet på ett Allinclusive hotell och betalade 24000 för 2 veckor för 3 personer vid midsommar. Men efter 3 somrar i Turkiet så längtar jag faktiskt tillbaks till Grekland. Därför valde vi att bo ute vid Plaka beach för att få lite lugn och ro,man kan ju åka in till stan på kvällen istället. Vi får väl äta ute ibland och laga lite mat själva emellanåt. Twiggy
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:38.