Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-30, 21:03
Birger Birger är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Trenne veckor på Kreta!!

Vi åker med samma flyg till Chania 20 Sep och stannar även vi i tre veckor. Dock så tycks vi inte ha lika bra affärsrelation till Sterling som du.
Har varit flera ggr på Kreta men aldrig utforskat den östra delen. Dags för det nu.
Vi ses i Sep 2008.
Gun och Birger
Svara med citat
Gammal 2007-12-30, 21:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Nackdlen med att utforska Kreta där jag rest runt en hel del under 80 och 90-talet är att det blir långa och omständiga bussresor eller bilresor. Säkert ok för många men själv njuter jag gärna någonannanstans än efter vägen. Synd för ön har många pärlor att visa upp och ypperliga vandringsmöjligheter när det inte är för varmt.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-12-31, 11:07
aake aake är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej och Gott Nytt År!
Tre veckor på Kreta är verkligen något att se fram emot. Jag och min fru har efter ett tjugotal resor till Kreta besökt nästan hela ön. En mycket härlig resa vill jag berätta om. Vi tog bussen en tidig morgon från Rethymnon till Chora Sfakion där vi intog en härlig frukost. Sen en mycket fin båtresa till Aghia Roumeli. Eftersom jag gått Samariaravinen några år innan, ville jag visa frun den berömda "järnporten". Vi gick alltså ravinen bakåt tills vi kom dit. En alldeles underbar vandring både dit och tillbaka.Vi tillbringade några sköna timmar innan båten till Reth. avgick. Bussresan över delar av Idamassivet var också intressant med många storslagna vyer att titta på. Gör gärna den resan!!!
En dag hyrde vi bil och körde ner till Agios Nicolaus och vidare via Vai och sedan till Irapetra och sen över Chania,Georgiopolus hem till Rethymnon. En lagom dagsutflykt om man startar tidigt på morgonen.
Vi kommer till Kreta i slutet av maj 2008. Vi längtar!!!

aake.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:37.