![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Datorn ska inte "dö" för att du uppdaterar Comhems virusskydd. Vissa program kan ta mycket kraft, som tex Norton, men inte så mycket att datorn slutar fungera. Det måste blivit något fel vid uppdateringen eller om det finns en konflikt.
Gör så här: Ladda ner programet igen till en Mapp på skrivbordet. Kör http://onecare.live.com/site/sv-SE/default.htm Du behöver inte köra sista delen dvs defragmenteringen. Den ska du själv göra senare. Därefter ska du köra SpyBot och Ad Aware. Nu kan du installera Virusskyddet från Mappen på skivbordet. När det är klart kan du ta bort den mappen. Töm nu Temporära Internetfiler. Enklast via Verktyg - Intrnetalternativ - Webbhistorik. Ta bort filer och cockies, inget annat. Nu bör du defragementera disken. Och det skulle förvåna mig om din dator nu inte bara fungerar utan även är snabbare än tidigare. Peter |
#2
|
||||
|
||||
![]()
HEJ!
Tusen tack för svar till alla och envar..... Comhem's virusskydd är uppsagt,.... försökte med en av gratisversionerna,.... det blev samma "FEL" kommer inte ut på internet Explorer t.ex ,så jag av-installerade även detta nu!Jag måste be om hjälp litet längre fram...... Ska till min lilla familj och fira Jul,så jag släcker ner min "lådda" och önskar GOD JUL! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Men du!!! I Comhems avtal ingår ju fri support!!! Alltså: Ta kontakt med Comhems support och be dem om hjälp att få funktion på din dator!!
Såvitt jag utrönat kunna anlitar Comhem "F-Secure" som antivirus och brandväggsskydd. Arne |
![]() |
|
|