![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag får ingen uppfattning om var hotellet ligger när jag kollar på Fritidsresor. Sju km utanför Lixuori, men åt vilket håll? Det ser väldigt fint ut på bilderna i alla fall.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Halloj! Kom hem från just detta hotell för ca 2 veckor sedan..
Det går buss väldigt ofta från hotellet. Det ligger också nära Lixuori där det då som sagt går färja över till Argostoli. Du lär aldrig gå varken hungrig eller törstig på hotellet. Längtar tillbaka....... |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och min familj (man och 3 söner 10, 14 och 16 år gamla) kom hem från Kefalonia Garden Village igår. Hotellet är fint men ligger väldigt isolerat. Vi hyrde bil större delen av resan för att kunna ta oss runt och se hela ön och vissa dagar bara för att kunna ta oss till en strand utanför hotellet. Vår favoritstrand blev Petani som ligger på nordvästra delen av Palikihalvön. Den påminner mycket om den berömda Myrtosstranden men är mindre. Där råder absolut ingen trängsel men man måste ha bil för att komma dit.
Pelle skrev tidigare i denna tråd att Lixouri-halvön (Paliki) inte var underbar. Jag håller inte med. Landskapet har en annan karaktär med mer jordbruk men det finns flera bra stränder och Lixouri, öns näst största stad, tyckte jag var ok. Xi och Megas Lakos är långgrunda sandstränder (bra för mindre barn), Petani som jag nämnde tidigare är en stenstrand (jättehärliga små stenar). På hotellet finns ingen bankomat, det finns närmast i Lixouri. Gymmet var gratis. När vi var där var det otroligt mycket små barn på hotellet så det var ganska stojjigt med hög ljudnivå. Perfekt om man har små barn, annars så där. |
![]() |
|
|