![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag var i Elafonissi för ett par år sedan och jag tyckte faktiskt inte att det var särskilt mycket att ha. En vacker kritvit/rosaskimrande strand, javisst, men i övrigt fanns inte så mycket att göra eller titta på. Vi åkte en bussresa dit och låg mest och väntade på att få åka hem igen. Jag hade glömt boken på hotellet och hade inget att göra, mannen låg i solsängen brevid och sov (!). Maten på det enda matstället på stranden var dyr och ganska flottig. Dessutom hade jag inga solglasögon med mig så all sol och vit sand gjorde att det var jobbigt att titta. Toaletterna var svåra att hitta och när man väl hittade en så var den antingen full eller trasig.
Men som sagt, det var ett par år sedan (4 år tror jag) så det kanske har blivit bättre? |
|
||||
|
||||
![]()
Gillar ni inte att bada? Jag har bara varit där sen eftermiddag och det var en fin dag med härligt bad så nog tycker jag att den som kan ska ta sig dit.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Finns en restaurang/taverna på vägen ner närmast Elafonisistranden, där dom serverade den godaste grekiska sallad som jag någonsin har ätit. Kan varmt rekommenderas! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Appropå Elafonissi och trevliga minnen såsom tunneln mm,så undrar jag om det är någon mer än våran familj som provat vägen(fågelvägen)från Palechora till Elafonissi innan år 2000?
![]() Jag vet att jag läste ett resebrev för några år sen om att de skulle från Palechora till Elafonissi och tyckte det var långt att köra såvida man inte hade ett 8-hjuligt millitärfordon och kunde köra "fågelvägen"som var betydligt närmare ![]() Vi körde fågelvägen år 2000 i en Seat Ibiza 1,0l och det var en upplevelse faktiskt. Mitt uppe på höjden halvägs så kom vi till 2 hus (de enda på hela vägen)varvid man var tvungen att köra 90 grader för att komma runt och jag vill minnas att det var drygt 5m brett sen fritt fall ![]() När vi väl hade kommit till husen och aldrig verkade nå Elafonissi så var man ju tvungen att fråga om denna vägen gick dit så man inte lade hela dagen för att senare få vända. Svettig och dann som man var så gick jag fram till en gammal tant och pekade Elafonissi och hon svarade nä nä och jag höll på att bryta ihop och tänkte - fasiken inte samma väg tebaks igen ![]() För att efter några sekunder senare fått tillräckligt med syre i huvet att minnas att ne ne betyder ja ja - vilken lycka ![]() Tror dock att den vägen är bättre idag då det stod en vägmaskin då i början från Palechora. Nåväl kunde inte låta bli ![]() Mvh! |
![]() |
|
|