![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Att havet är renare i Grekland stämmer nog inte. Sterilare men inte renare.
Utanför Brasiliens kust i Pipa området finns det ett helt annat liv i vattnet så det kan uppfattas som smutsigare och visst är vågorna höga men havet är ändå badbart många dagar. Tång finns även i Grekland på ex Folegandros såg jag massor av tång på en av stränderna. Tången blåser ibland in och det kan kännas olustigt. Vissa turister trodde att tången var smutsig men det är ett naturfenomen som är svårt att göra något åt. Jag reagerade på att du skrev att du kunde garantera att stränderna är bättre i Grekland vilket låter som något annat än en personlig uppfattning. Eva Senast redigerad av Eva L den 2007-08-22 klockan 22:01. |
|
||||
|
||||
![]()
Praia do Amor har förövrigt utsetts till en av Brasiliens finaste stränder. Vill minnas att den fick plats nr 5 vilket är fantastiskt i ett så stort land.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
...
Senast redigerad av ZoM den 2007-08-22 klockan 23:22. |
|
|||
|
|||
![]()
....
Senast redigerad av ZoM den 2007-08-22 klockan 23:23. |
|
|||
|
|||
![]()
Året var 1978 och valet stod mellan en vecka på Kreta eller på Sardinien. Det blev Kreta och sedan har det fortsatt, år ut och år in. Fick ibland tvinga mig att åka till andra platser, men sen blev suget efter Kreta så himla stort.
Nu har jag inte varit där på ett helt år ![]() Men hjärtat klappar för Kreta. Men egentligen så träffade jag Grekland första gången genom musiken, långt innan jag hade varit där, denna vemodiga, själfulla musik som slår an något långt inom en. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|