![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
jag kollade precis med Mytravel och det du säger är rätt för flygningar med Mytravel airways. Flyger du andra bolag gäller dessa regler. SAS har 20kg incheckad baggage och 5 kg handbagage. På mytravel airways hemsida kan man beställe extra baggage 5 kg = 150 kr 10 kg = 300 kr 15 kg = 450 kr 20 kg = 600 kr Dessa priser är för tur och retur resan och SKR. Om du betalar på plats kostar t.ex 10 kg extra 800 kr tor /Nico |
|
||||
|
||||
![]()
Då skulle även Novairs skrivning: Tillåten frivikt hos Novair är 20kg/person inklusive handbagage. Ombord får du ta med ett handbagage, som inte får vara större än 45 X 35 x 20 cm och väga högst 5 kg. - betyda att man bara får checka in 15 om handbagaget väger 5?
|
|
||||
|
||||
![]()
Novair har 15+5 kg Reste till Rhodos
![]() mvh.ulf ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack kos44! Då får jag se upp med min egen kommande packning, den vägde 14.8 senast
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har efter 20 års resande (flera ggr/år) till Kreta och Chania aldrig varit med om att de vägt våra väskor vid incheckningen (som tur är).
Hårdare tag då från Göteborg, Malmö och Köpenhamn. lars Kriti sti kardia mou |
|
|||
|
|||
![]()
Flyger oxo till Chania 2-3 ggr/år och min väska har alltid vägts vid incheckningen i Chania.
Ypsilon |
|
|||
|
|||
![]()
Flög ner Till Chania från Arlanda i slutet av maj och väskorna vägdes noga.likaså på hemväg från Chania.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag flög med nära 70 (60+10) kilo packning sist och killen i incheckningsdisken sa att det var "på gränsen" men att det fick gå. Jag sa att jag tyckte det var rätt okej packning för ett halvår och det höll han med om
![]() När jag läser den här tråden inser jag vilken tur jag har haft varje gång! |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
mina väskors vägs alltid i Chania, men jag flyger oftast Aegean till Athen och sedan SAS vidare, och jag kan lova att ingen har hittils brytt sig om detta i Grekland. När jag åker ner är det en helt annan sak, i Köpenhamn kan dom vara lite "bitchiga" men dom har ju rätten på sin sida, jag har där inge problem heller för om jag flyger med SAS till Athen så få jag ta 20+5 + 10 kg extra för jag flyger så mycket... /Nico 1 vecka kvar...till Maleme |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
lars Kriti sti kardia mou |
|
|||
|
|||
![]()
Vi fick betala för övervikt när vi åkte hem från Chania i juni...och då vägdes även handbagaget med...5 euro/kg
Senast redigerad av Athanasia den 2007-08-21 klockan 14:31. Anledning: Tillägg |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jadå, det fick plats
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det från o med i år som dom har blivit så noga med vikten på resväskorna att ta betalt för övervikt. Men det är inte merrän rätt att dom kollar vikten både på resväskan o handbagaget för tänk så mkt folk stoppar i sina handbagage som vägar o det skall ligga uppe ovanför ens huvud.
Tänk på att nu får man inte ha honung i sin handbagade för det är flyttande o det ryms inte i 1 liters påsen som man måste ha sluten i sitt handbagade.. O skulle en sådan burk gå sönder i en resväska så blir den ägaren ersättningsskyldig om dom fördärvar andras resväskor o innehåll. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns bra honung som säljs i plåtburkar. När jag sen öppnar burkarna brukar jag hälla över honungen till glasburkar för att minska risken för plåtsmak även om jag tror det är helt ok att förvara den i plåtburken och plastlock medföljer. Den här honungen finns i olika prisklasser och av olika kvalité.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Apollo anlitar ju olika flygbolag så jag frågade dem rent ut häromdagen hur begreppet "FRIVIKT 20 Kg" skall tolkas o fick följande svar:
Frivikt: I frivikten är ett handbagage inkluderat, max 5 kg. Tillåtet mått: 45x35x20 cm. Övervikt kostar 50-100 kr/kg och väg beroende på flygbolag och destination. Det vill säga max 15 kg incheckat bagage samt max 5 kg handbagage. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
En annan fråga... Hur mycket bagagevikt får man ha på de grekiska flygbolagen Aegian & Olympic, resorna är inrikes. Mvh Z0M |
![]() |
|
|