Sv: Fourni
Vi var på Fourni i juni. Vi föll för byn så fort vi gick i land kan jag säga. Bodde på Kosta Reli som ligger bredvid Toula Rooms (Janne bor där nu läste jag i hans blogg). Fantastiskt fräscht boende med havsutsikt. Vi hade ljuvliga dagar som mest bestod av att bevittna vardagslivet på den lilla stranden och byn i övrigt. Så gästvänliga, trevliga människor har vi nog aldrig träffat någon annanstans i Grekland (trots att vi tycker att det är trevliga människor överallt i Grekland). Ön i övrigt var väl inte så speciell... Nu hade vi visserligen otur när vi hyrde moppe, för hela norra delen av ön var avstängd pga vägarbeten (läste också om Janne och Camillas hemska tur), så vi körde endast moppe på södra delen, vilket man avverkade ganska snabbt. Men flera mysiga badvikar fann vi, på en strand var vi t o m helt ensamma. Jag gillade också maten på den lilla strandtavernan bakom berget, Kampi beach var det väl?
Ja, Fourni är absolut en ö vi gärna återvänder till... när det nu blir, för vi brukar inte återvända, utan besöker helst nya öar varje år.
Carina
|