![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Vilken är din grekiska favoritdryck? | |||
Öl |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 15.91% |
Retsina |
45 | 25.57% |
Annat vitt vin |
8 | 4.55% |
Rött vin |
7 | 3.98% |
Ouzo |
38 | 21.59% |
Raki/tsipouro/tzikoudia |
1 | 0.57% |
Metaxa |
6 | 3.41% |
Kafé elleniko (grekiskt kaffe) |
3 | 1.70% |
Kafé frappé (iskaffe) |
29 | 16.48% |
Annat |
11 | 6.25% |
Antal röster: 176. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() En trestjärnig, lite lagom ruffig Metaxa på balkongen om aftonen är en stor njutning! Öl mot törst, Retsina till mat och Ouzo med tilltugg till folkliv. Dock skall erkännas att Metaxan krävde lite tillvänjning men det gjorde grönmögelosten också, nu njuter jag bägge. ![]() //PO ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Exakt
![]() (Det är det här jag menar med metaxa som bränsle/fotogen, kritiserar man den blir det ofta fart på elden, om inte annat så när Arne kopplar upp sig ![]() Och grönmögelost, don't mention the war, urrk... |
|
||||
|
||||
![]()
Va? bränsle på elden? En moderator som både trollar och flame-ar, vart är vi på väg?
Arne, kom upp hit på barrikaden! //PO -Me´taxan ur elden! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hear, hear!! Jeg kunne ikke sagt det bedre selv, bortsett fra at jeg hadde sagt det på norsk, selvfølgelig. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
[quote=JohnS;101235]
Citat:
Forøvrig hevder Alexis, en av 'mine' hotellverter, at Retsina og Ouso nesten bare drikkes av turiister. Især turister fra nordiske land. Om det stemmer vet ikke jeg. |
|
|||
|
|||
![]()
Precis!!! Jag har dessutom från, som det heter, vanligtvis välunderrättade källor, hört att denna ädla dryck funnit sin väg även genom din strupe...
![]() ![]() Vatten är ett farligt gift som omger Visby stift! Av Falstaff Fakir. Såväl tandborstning som andra vattenövningar riskerar att ge bestående skador av den synnerligen allvarliga arten "vatten i knäna"... Hygien? Vad hette hunden sa du...? Peter ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min mamma köpte 5 stjärnig Metaxa till mig när hon var i Athen senast, på Brettos. Den var jättegod men STARK. Kände mig berusad efter att ha smuttat på den i ett snappsglas
![]() ![]() ![]() Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skönt och höra,det där med ouzo menar jag
![]() ![]() Mamma Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Spørsmålet er ikke så dumt, men det er vanskelig å svare på. Å forklare hvorfor en smak foretrekkes framfor en annen på en logisk måte, er ikke så enkelt. Jeg har det forsåvidt på samme måten med akevitt, vil heller ha en litt rå og brutal Ålborgs Taffel, enn de mer foredlede og avslepne typene. Men å forklare det??..........
|
![]() |
|
|