Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-27, 11:14
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Restaurang tips

Jag var på Mikes redan för några år sedan om det är den taverna jag tror men det var alldeles för kvavt där uppe i gränderna och det gick bara att få pommes. Ingen potatis tillagad i ugnen eller grytan fanns det då. På den tiden låg det bästa stället nere vid hamnen och hette Perivolos eller Perigiali eller något liknande men det är så länge sedan så stället kan ha bytt regim många gånger. Här fanns alla traditionella rätter men det var knökfullt med greker varje kväll. De hade en gudomligt god karpatisk sallad med feta, rödlök, tomater,oliver och potatis.

Maten på Dramoundana i Lefkos var också den bästa tänkbara samt även den på en taverna vid stranden i Amoppi och så lilla Seven Eleven med allt hemlagat och alla härliga nyskördade örter. De här tipsen är så gamla att de antagligen passar i en historisk beskrivning mer än som aktuella rekommendationer.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2007-07-27 klockan 11:14. Anledning: Stavfel
Svara med citat
Gammal 2007-07-27, 15:39
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Maeta Visa inlägg
Favoritrestaurangen är To Steki Tin (?) Mhna som ligger på torget uppe vid kommunhuset(?).
Den som jag gluttat på så många gånger utan att sätta mig ner... Tack för tipset, Maeta

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Jag var på Mikes redan för några år sedan om det är den taverna jag tror
De har bytt ägare i år, det är därför diskussionen har uppstått. Har själv inte ätit där i nya ägarnas regi, pga precis det som Maeta säger: de slår knut på sig när man ska kastas in, jag är inte så förtjust i det. På gamla Mikes åt jag däremot, tyckte aldrig maten var nån höjdare men bemötandet var trevligt och därför satt jag gärna där ändå.

Den taverna du tänker på i hamnen heter Perigiali, så vitt jag vet finns den kvar men jag har aldrig ätit där.
Svara med citat
Gammal 2007-07-27, 17:45
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Den taverna du tänker på i hamnen heter Perigiali, så vitt jag vet finns den kvar men jag har aldrig ätit där.
Perigiali var alldeles utmärkt för ett par år sedan. Nu har man bytt ägare och har blivit turistrestaurang av den tråkigare sorten, tyvärr... Menyn består bara av "det gamla vanliga", moussaka, pastitsio, ja, ni vet... inget spännande eller annorlunda, och inte heller speciellt gott. Mycket tråkigt...

Karin
Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 07:32
Eva Ls avatar

Det är det gamla vanliga jag gillar dvs grekisk husmanskost men den ska vara god. Synd på ett bra ställe.

Eva

Senast redigerad av inkfish den 2007-07-28 klockan 13:23. Anledning: långt citat
Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 13:24
inkfishs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Perigiali var alldeles utmärkt för ett par år sedan.
Den rekommenderas i Lonely planet som har ett par år på nacken, såna rekommendationer visar sig ju sällan hålla. Är det inte ägarbyte så har nåt annat hänt som gjort att det inte är bra längre.
Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 22:20
Mikke Mikke är inte uppkopplad

...hehe....enligt normalfördelningskurvan borde Lonely Planet et otras publicationes berätta om taskiga matställen, då dom sannolikt blir bättre i samma takt som dom braiga blir sämre....
Mikke
Lonely Planet...vikket kasst namn, det skulle nattulitvis heta Lovely Planet....
Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 00:15
Eva Ls avatar

Det är nog minst 5 år sedan jag var där och jag läste inga guideböcker innan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-07-29, 13:26
inkfishs avatar

Eva - fast jag menade inte dig. Jag bara läste rekommendationen i Lonely planet för ett tag sen.
Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 19:55
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Nå nærmer det seg tiden da jeg - endelig - skal sette kursen mot Karpathos igjen
Til dere som har vært på øya i det siste: Hva er deres favoritt-taverna denne sesongen?
Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 20:04
Paulinas avatar
Paulina Paulina är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Dramoundana i Lefkos. Säger jag efter mitt första besök på ön alldeles nyligen. Tipset är nog dock gammalt här...
Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 22:00
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid
Hva er deres favoritt-taverna denne sesongen?
Sokakis, i Ulof Palmes gränd. Pröva deras Chicken Cordon Bleu, alldeles fantastisk! Och nästa kväll går du upp till Mike's och provar någon av dagens erbjudanden.
Svara med citat
Gammal 2007-09-11, 22:58
Ingrids avatar
Ingrid Ingrid är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi kommer ihvertfall til å prøve Sokakis i Pigadia. Tar også en taxi til Four Seasons i Amopi en kveld. Og Mikes er jo en selvfølge
Flere tips?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:38.