![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det här med Santorini är ju lite speciellt!!!
För gamla vana öluffare ses Santorini som en utmärkt ö för start och avslut på en öluffartur. Den internationella flygplatsen utgör grund för detta. Visst är Santorini speciellt, ja rent en säregen ö med sin våldsamma calderanatur och sina spektakulära byar, men ofta räcker det med någon vecka eller två på ön. Men visst, vi köpte för ett antal år sedan en dagsrundtur med buss. Om minnet mig icke bedraga kostade turen 15€ pp. Färden gick upp till himmelsberget, vidare till lavastranden samt besåg vi utgrävningarna vid Akrotiri. Färden avslutades med besök på en vingård där vi fick avsmaka lokalt producerat vin av olika chatteringar. Vin till avsalu fanns också i den lilla gårdsbutiken. Det var en både intressant och lärorik dagstur. Så, förtvivla ej, Santorini har mycket att ge för den som söker. Att uppleva solnedgången uppe i Oia, det är för många ett minne för livet. Samma kan gälla att klyva ett dyrt krus vitt ute på calderataverna i Thira. Vid ett tillfälle blev vi bjudna på en vacker båttur från Perissa till Kamari. Alltså, se du fram emot en riktigt fin semester på Santorini, alla negativa skriverier till trots. Arne och Hustru Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Promenara efter calderan från Fira till Irmevogli gör jag alltid vid besök på Santorini. Ganska kort tur på en 2-3 km så den går att göra även vid hög värme. Satnna på ett trevligt ställe och svalka er med färskpressad juice och bara njut av solnedgången och utsikten. Jag tycker att Irmerovogli (som jag inte lärt mig stava till) är finare än Fira.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Till klippan har jag varit det är kanonutsikt därifrån. Nu ska jag lägga din stavning på minnet. Antar den är korrekt.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Barbro ![]() |
![]() |
|
|