![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Citat:
![]() Jag får nog kolla på biblioteket först innan jag beställer. Jag vill ju absolut ha med illustrationer. Det var dessa bilder som gjorde att jag fastnade för boken. Att kunna läsa och därtill se bilder från platsen han berättade om. Om "segla på Medelhavet" innehåller utdrag ur hans böcker så är det inte den boken som jag menar. Vilken tur att jag frågade om detta, annars hade jag ju inte ens en titel att gå på när jag kommer till biblioteket. ![]() Tack Ann-Kristin! Skall ju åka på söndag så jag hade hoppats på att få med mig boken ner, men annars blir det läsning hemma lite senare. /Annika |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ann-Kristin ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har du "I Odysseus kölvatten"? Det är ju den som jag är ute efter. Dels för att läsa igen och för senare tillfälle att köpa. Då får det förmodligen bli Tradera eller bokbörsen. Skall gå in i kväll i lugn och ro och lägga ett bud. Måste kolla bara så att det är rätt bok med illustrationer. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men som sagt, du får gärna låna mina om du vill ta med på resan. Ann-Kristin ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har flera böcker av Göran Schildt. Han fyllde 90 år i vintras, och har sitt hus i Leros fortfarande, fastän han kan inte resa dit på grund av försämrad hälsa.
Det pågår en utställning på Villa Schildt i Ekenäs just nu, var där förra lördagen. Hans far var författare också. |
![]() |
|
|