![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Vilken är din favoritstrand på Karpathos? | |||
Achata |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 2.11% |
Agios Nikolaous |
3 | 2.11% |
Amopi |
23 | 16.20% |
Apela |
24 | 16.90% |
Diakofti |
2 | 1.41% |
Kyra Panagia |
6 | 4.23% |
Lefkos |
17 | 11.97% |
Pigadia |
5 | 3.52% |
Annan strand |
6 | 4.23% |
Har inte varit på Karpathos |
53 | 37.32% |
Antal röster: 142. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
![]()
Har någon besökt Agios Minas riktigt nyligen? Typ i år eller i fjol? Är den värd ett besök och i vilket skick är vägen dit just nu? Går båten Zackarias dit fortfarande?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Apella!
|
|
||||
|
||||
![]()
Förra sommaren åkte vi dit med den båten och tyckte mycket om stranden
![]() Det fanns en "mini taverna" där man kunde köpa mat ifall man ville. Besättningen hade matvarorna med sig. Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...personligen är jag inte så strand-intresserad, men om jag nu skulle gradera dom få stränder jag bebadat under åren på Karpathos, så är stranden nedanför Taverna under the trees fin...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det blev barnbarnets och hennes kompis favoritstrand förra sommaren
![]() ![]() Jag fick en smäll på axeln av första vågen så det var inte så mycket för mig. Inte för småbarn heller just dom dagarna i allafall ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...första gången jag badade där nedanför Tut (taverna under the trees), så träffade jag en grek som jag hade sett dagen innan på en spelning i Othos, där bröderna Panaretos uppträdde.Killen hade med en hembyggd fiol som jag fick provspela, och hur det nu var så träffades vi i havet....Nå, när vi stod där och språkade så var det nåt som nafsade mej på benen, och det visade sej vara en ganska liten fisk, eller om dom var flera, lite svårt att se....Av någon anledning gillade dom mina smala påkar och var riktigt på "hugget",s.a.s....
![]() Mikke |
|
|||
|
|||
![]()
Mina favoriter på Karpathos är helt klart:
- Votsalakia - my favourite! - Lakki Beach (försök att hitta mindre/lugnare strand om du kan...) Apella skulle vara så fint men inte var det lika fint som dessa två... |
|
|||
|
|||
![]()
Efter att ha varit 2 ggr till ön, måste jag säga att jag börjat gilla Achata skarpt. Det jag gillar med den är att den är smal och omgiven av klippor. Dvs det blåser inte så mycket där. Dessutom gillar jag småstenarna, man slipper sand mellan tårna :-) Stranden är ännu också ganska okomersialiserad, bara en 'taverna'. Detta varar dock antagligen inte så länge till, nu när vägen asfalterats ända fram :-(
|
![]() |
|
|