![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu när vi åker till Aten för andra gången,jag och Karin så vill vi ju vidga våra vyer lite
![]() Jag själv undrar hur långt det är från Plaka till Likavittoskullen.Det ser inte ut att vara så långt när man ser kullen,men ögat kanske ljuger lite ![]() ![]() ![]() ![]() Vilket håll ligger olympiastadion? Och hur långt är det dit? Hur ofta sker vaktombyte på Syngtama platsen? Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var uppe på Lykavittoskullen i somras. Vi bodde på Adonis och gick dit. Inte särskilt långt, en halvtimme är en bra gissning. Då får man tänka på att vi hade 38 grader varmt och höll på att försmäkta!! Ändå klarade vi av det, så det ska inte vara några problem för er. När vi väl kom dit så gick det ett "tåg" genom berget upp till själva kullen som tur var. Annars vet jag inte hur det hade gått
![]() Rekommenderar ett besök där uppe!! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag var så lat jag åkte metro från syntagma när jag skulle besöka lykkabettos. En eller två stationer, hoppade av vid Evangelismos har jag för mig, sen gick jag upp till den lilla bergbanan som transporterade mig till toppen. Fantastisk utsikt ![]() Till gamla olympiastadion kan ni komma om ni promenerar genom nationalparken bakom parlamentet, inte så långt, fin park för övrigt. Fasiken nu hugger det i hjärtat av längtan igen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för upplysningen
![]() ![]() ![]() Riitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då skall jag vara där med kameran i högsta hugg
![]() Det kan ju bli tema i nästa års fototävling.Vaktombyte i Aten ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det gäller och bara på hugget
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men lilla gumman, det finns ju både kartor, tunnelbana och bussar, nog ska det gå att ta sig fram!
![]() ![]() ![]() ![]() Karin som iofs aldrig går riktigt vilse... vet alltid åt vilket håll jag ska! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är inte orolig och gå vilse med dig.Det skall bli himla kul
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Speciellt när vi har gått vilse runt Omonia på sena kvällen,kan bli extra spännande
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Det kan man ju undra förstås
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken tur att vi är så modiga kvinnor och att du vet allt om brottning
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det later som ni kommer ha en harlig resa!! Nar ska ni resa? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan inte hitta eran nedraknare men tankte bara saga att det kommer att vara perfekt att vandra runt i Aten i Januari. Det later som ni ska ga mycket...... Lykabetos, Marmorstadion.....
Det kan ibland ga fortare att ga istallet for att aka buss eller taxi med tanke pa trafiken. Ni kommer att ha det jattetrevligt! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|