![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jättebra. Tack Kari! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det gör ni rätt i, tycker då ni skall välja Norra Grekland. Bättre än Lesbos och Kreta. Reserapport från vår resa kommer under hösen. Tobbe |
|
|||
|
|||
![]()
Den ser vi fram emot!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Du kan läsa lite om stället här. Och här ska vi antagligen bo i så fall. Scrolla ner på sidan så hittar du en del om fågellivet. Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Tobbe |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skriver ett resebrev när jag kommer hem.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Gialovaområdet var "spennende", også for oss som ikke er fågelskådare ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då Langley var här så anordnade de utflykter. Apollo också förra året men i år så har Apollo inga svenska guider tyvärr.
Vet att från Kalamata görs det guidade turer runt omkring här,men ingenting från Koroni,Methoni eller Finikounda! Kanske jag skulle starta business ![]() Polimnio Waterfalls är också en sevärdhet,så vackert,ligger mellan Kalamata och Pylos. |
|
||||
|
||||
![]()
Gör det, och snabba dig på för snart kommer jag.
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Allvarligt Annelie....en ny bransch öppnar sig....vi är många som skulle betala för rundtur.... Att se t ex vackra byar, eller få möjlighet att bli guidad i tex Methoni eller Pylos. Fåglar och gamla ruiner är inte högst på min lista, men väl grekiskt liv, byar och fina vyer.
......och god grekisk MAT!!!! Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi får höras sen när du kommer! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Varför inte;-) En info sida.pylos.info, om du inte har sett det redan. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
För mig är Mani den del av Peleponnesos som beatår av det mittersta fingret hela vägen ned ända ut i det fingrets båda fingertoppar samt så är även en del av delen som ligger ovanför, dvs Laconien? är en del av Mani. Messinien för mig är det finger som Koroni ligger på och området närmast Kalamata. Och så är det ju men tillhör även en del av Mani och Messinien varandra?
Hur långt aträcker sig Mani egentligen? (Googlar jag på det så får jag olika uppgifter.) Senast redigerad av Thira den 2015-09-15 klockan 16:03. |
|
||||
|
||||
![]()
Laconia. Areopoli,Gythion upp till Sparta,och ned till Monemvasia och hela tredje fingret.Tror jag!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|