![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Här kommer ett till hejjarop till alla er som slutat röka!
![]() För några år sedan slutade jag tvärt från ett paket om dagen till inget, klarade mig utan tuggummin och annat. Det som hjälpte mig var att jag någon vecka innan började fundera på om det verkligen var så gott som jag tyckte att röka, sen satte jag ett datum (det var ett projektavslut så det blev lite förändring i livet) och berättade för alla att jag skulle sluta då. Hade tidigare ett antal misslyckade försök att sluta bakom mig så ingen på jobbet trodde väl på att jag skulla lyckas denna gång. Därför skrev jag tydligt på en tavla utanför kontoret "Idag har jag varit rökfri i 2 dagar" varje dag när jag kom plussade jag på en dag. Det blev snabbt en morot att inte sudda på tavlan och ge alla rätt. Det var hårt i början men någon sa att det tar tre dagar för nikotinet att gå ur kroppen och att det tar tre veckor för beroendet att gå bort, men att byta mönstret med rökningen tar mellan tre månader och tre... ja ni förstår vad jag menar. Ganska snabbt upptäcker man att lukt- och smaksinnet kommer tillbaka, lungorna mår bättre och man mår bättre över huvud taget. Så ni som tycker att det är svårt, kämpa på! Det blir bättre. /Peter - inte ens ett litet bloss sen -98 och tycker faktiskt att rök luktar riktigt illa! |
|
|||
|
|||
![]()
Åh vad Ni är duktiga!!!!
![]() Jag håller tummarna för er och hoppas att vi icke-rökare kan vara "påtryckare".Gissa om vi kollar på 10-årsjubiléet! För det blir det väl ett ?? ![]() ![]() Lissi - som aldrig rökt och som nog inte förstår hur svårt det är att sluta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Jeg har heller aldri røkt, men siden det er andre "ting" jeg burde slutte med/ gjøre mindre av ![]() ![]() - som skal forsøke å hate god mat ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
..men vi ska väl inte börja hata gott vin hoppas jag????
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, inte hata gott vin! Vi drack en del Hatzimihalis på senaste resan och köpte även ett par flaskor med hem - och det är jätteGOTT vin!
Tänk om jag kunde lära mig att hata choklad! ![]() ![]() ![]() ![]() Mums! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag ÄLSKAR mörk choklad och vin, helst rött, tackar jag heller inte nej till ![]() På tal om rökstopp så klarade jag mig ända tills igår kväll efter maten med att ta en Nicotinell sugtablett och idag har jag ännu så länge inte tagit någon alls ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nu har jag varit rökfri i 2 dygn och det är väl inte utan att jag är jäkligt belåten med mig själv ![]() ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det här får väl bli vår "Sluta röka Blogg" Jag lovar att läsa. Det är säkert helt ointressant för de som inte slutat nu. Man känner ju sig så fantastiskt duktig, med all rätt, för det är vi ju ![]() // Helén- Som klarat mig på 8 nikotintuggummi i dag, det är en minskning med 3 !! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Godnatt från Helén som nu klarat av drygt 4 dygn, närmare bestämt 106h!! |
|
|||
|
|||
![]()
HEJA TJEJER!!!!
Ännu en dag...... Begäret blir mindre och mindre för var dag så HÅLL UT!! Zanet: Här finns massor av saker att lägg energi på i VÅR täppa om allt blir färdiggjort hos er ![]() ![]() Lissi - som inte vill att Du ska gå sysslolös dessa tuffa första adagar |
|
||||
|
||||
![]()
Jag glömde en sak, undvik party en helg eller två, man ju blir både smart och osynlig av alkohol, så det är lätt gjort att trilla dit på "lite feströka". Utmana inte ödet i onödan!
Stå på Er!! //PO |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Igår, som var dygn 3, var allmänt besvärlig och olustig och när dagen var slut kunde jag också summera 3 st sugtabletter ![]() Om 2 tim och 40 min är det 4 dygn sedan jag rökte sista cigaretten ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ang. dygns räknandet så kan man ju räkna det rökfria dygn man är inne på. Jag är på det sättet på mitt sjätte dygn, tog sista blosset kvart i tolv på lördag förmiddag. // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tror jag ska börja räkna som du - Jag tog mitt sista bloss kl 21.40 i söndags kväll ![]() Det här fixar vi galant ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
MIN BEUNDRAN VÄXER!!!!!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()